رأی پرونده اکبر طبری اعلام شد: ۳۱ سال حبس و ضبط اموال

بعد از برگزاری جلسات متعدد دادگاه کیفری یک استان تهران و استماع مدافعات متهمان و وکلای آن‌ها نهایتا، دادگاه رای خود را در مورد پرونده اتهامی اکبر طبری صادر کرده است.

به گزارش رصد روز ، سخنگوی قوه قضاییه از صدور رای پرونده اکبر طبری خبر داد و گفت او به ۳۱ سال حبس محکوم شده است. غلامحسین اسماعیلی درباره صدور رای پرونده اکبر طبری گفت: او در دو عنوان اتهامی تبرئه و در ۶ مورد دیگر دادگاه در چارچوب قوانین، مجازات حبس و جزای نقدی صادر کرده است.

وی افزود: رای هنوز غیرقطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: طبری بابت تشکیل شبکه ارتشا به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال محکوم شده است.

اسماعیلی یادآور شد: بعد از برگزاری جلسات متعدد دادگاه کیفری یک استان تهران و استماع مدافعات متهمان و وکلای آن‌ها نهایتا، دادگاه رای خود را در مورد پرونده اتهامی اکبر طبری صادر کرده است.

وی با بیان اینکه بعد از تصمیم گیری دیوان عالی کشور توضیحات بیشتری را ارائه خواهم کرد، گفت: از آنجاییکه برابر ضوابط و مقررات قانونی در فرآیند رسیدگی به پرونده، مجوز‌های قانونی برای انتشار جزییات جلسه دادگاه و موارد اتهامی اعلام شده بود مجاز هستیم که محکومیت صادره از ناحیه دادگاه را نیز اعلام نماییم.

اسماعیلی افزود: مجموعا طبری به پرداخت هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است. علاوه بر آن این فرد به حدود ۱۷۹ میلیارد ریال جزای ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشا اخذ کرده نیز محکوم شده است.

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار