راهکارهای نماینده مجلس برای کاهش قیمت مسکن/طرح جهش تولید را دنبال می‌کنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت‌ مسکن نشات گرفته از افزایش پایه پولی کشور است، گفت: متاسفانه افزایش قیمت مسکن لجام گسیخته انجام می‌شود.

به گزارش رصد روز، احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی در چند ماه گذشته، گفت: این افزایش قیمت‌ها بیشتر نشات گرفته از افزایش پایه پولی کشور است.

 

وی با اشاره به افزایش قیمت فولاد در ماه‌های گذشته، ادامه داد: به صورت سرجمع در صادرات محصولات فولادی اعم از آهن اسفنجی و ورق فولاد در حال حاضر تنها ۲۰ میلیون تن صادرات داریم، در حالی که ظرفیت کشور بیشتر از این عدد است.

نماینده بندر انزلی در مجلس تصریح کرد:متاسفانه اظهارنظرهای کارشناسی که درباره فولاد انجام می شود نیز قدری بازار این محصول را متلاطم کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه افزایش قیمت مسکن لجام گسیخته انجام می‌شود، عنوان کرد:این افزایش قیمت‌ها باعث شده که رکود در ساخت مسکن ایجاد شود و از سوی دیگر این موضوع باعث ایجاد بیکاری در کشور شده است.

دنیامالی با تاکید براینکه صنعت ساختمان یکی از صنایع اشتغالزا است و باید با تمهیدات لازم از سوی دولت این موتور محرک را به حرکت دربیاوریم، اظهار داشت:از سوی دیگر وقتی تولید مسکن کاهش پیدا می‌کند، اجاره‌نشینی افزایش پیدا می کند و برآیند این موضوع افزایش لجام گسیخته اجاه‌ بها در کشور می شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌کارهای که می توان از طریق آن شاخص تولید در بخش مسکن را بالا ببریم ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سازندگان این بخش است، گفت: ارائه زمین‌های ارزان قیمت، ایجاد تعاونی‌های ساخت مسکن و تخفیف‌های لازم در عوارض ساخت و سازها نیز از جمله مواردی است که می تواند به رونق تولید مسکن کمک کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه همچنان نمایندگان به دنبال طرح جهش تولید مسکن و ساخت یک میلیون مسکن در سال هستند، عنوان کرد: باید در ۵ سال آینده با ساخت سالیانه ۱ میلیون مسکن تعادلی در عرضه و تقاضای این بخش ایجاد کنیم.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

تسنیم

مطالب مرتبط