راه اندازی کلینیک فوق تخصصی ام اس در بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن اصفهان

مسعود اعتمادی فر ۳۰ سال است که به عنوان متخصص مغز و اعصاب در زمینه بیماری ام اس در سطح کشوری و بین المللی فعالیت دارد. سابقه همکاری وی با بیمارستان شهید مطهری به سال های ۶۷ تا ۶۹ برمی گردد. به گزارش رصد روز، وی از راه اندازی کلینیک فوق تخ...

مسعود اعتمادی فر ۳۰ سال است که به عنوان متخصص مغز و اعصاب در زمینه بیماری ام اس در سطح کشوری و بین المللی فعالیت دارد. سابقه همکاری وی با بیمارستان شهید مطهری به سال های ۶۷ تا ۶۹ برمی گردد.

به گزارش رصد روز، وی از راه اندازی کلینیک فوق تخصصی ام اس در بیمارستان شهید مطهری خبر داد و گفت: راه اندازی این کلینیک فوق تخصصی در بیمارستان شهید مطهری به دلیل سهولت دسترسی بیماران لنجان و شهرستان های اطراف و همچنین امکانات بسیار مناسب بستری، درمانی و تشخیصی نظیر ام آر آی با کیفیت می باشد.
این متخصص مغز و اعصاب به تشریح علایم این بیماری پرداخت و گفت: ام اس یک بیماری التهابی سیستم عصبی مرکزی است که عمدتا بین جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله رایج است و میزان ابتلای خانم ها ۳ برابر آقایان است. شایع ترین علائم این بیماری تاری دید، ضعف دست ها و پاها، اختلالات حسی و عدم تعادل است.
وی تأکید کرد: گرفتن شرح حال، معاینه دقیق و ام آر آی تشخیص بیماری را تقریبا قطعی می کند. بر خلاف سالیان گذشته که دارویی برای این بیماری نبود الان حدود ۲۰ دارو برای درمان ام اس موجود هست که بعضا ۸۰ الی ۹۰ درصد از بروز حملات بیماری ام اس جلوگیری می کند و این نوید را می دهیم که آینده روشنی برای درمان قطعی ام اس وجود دارد.
اعتمادی فر افزود: نکته مهم این که بیماران به امکاناتی غیر از دارو، نظیر مراکز توانبخشی نیاز دارند برای افرادی که دچار اختلالات حرکتی هستند در این مورد مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی بیمارستان شهید مطهری با امکانات مناسبی که دارد بیمارانی که به کاهش قوای ذهنی مبتلا هستند و بازتوانی ذهنی برای آن ها اهمیت بسیاری دارد، کمک شایانی می کند.
وی با بیان این که بخش بستری موقت بیماران برای پالس تراپی یا دریافت داروهایی که نیاز به چند ساعت بستری دارند در کلینیک بیمارستان با فضای مناسب و امکانات خوب وجود دارد، گفت:  تخت هایی برای بیمارانی که به علل خاص نیاز به چند روز بستری شدن دارند تدارک دیده شده؛ درمانگاه در فضای خیلی خوبی طراحی شده که هر روز یک پزشک متخصص مغز و اعصاب که در زمینه بیماری ام اس تبحر دارد حضور دارد و همچنین مبتلایان به ام اس می توانند  کلیه داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه بیمارستان تهیه کنند.
این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: پس از کلینیک فوق تخصصی ام اس، در آینده نزدیک کلینیک های مددکاری که در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و حقوقی به بیماران کمک می کنند، راه اندازی می شود که خدمات کامل تری را به آن ها ارائه خواهد شد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار