رکوردشکنی جدید فولاد مبارکه اصفهان در پایان ۵ ماهه سال جاری به روایت آمار

بررسی ها نشان می دهد که فولاد مبارکه اصفهان به رغم محدودیت های قابل توجه در انرژی و وضع سیاستهای کارشناسی نشده موفق به ثبت رکورد جدیدی در تولید و فروش شده که روایت آمارها در این باره قابل توجه است به گزارش اختصاصی رصد روز، تأکید رهبر انقل...

بررسی ها نشان می دهد که فولاد مبارکه اصفهان به رغم محدودیت های قابل توجه در انرژی و وضع سیاستهای کارشناسی نشده موفق به ثبت رکورد جدیدی در تولید و فروش شده که روایت آمارها در این باره قابل توجه است

به گزارش اختصاصی رصد روز، تأکید رهبر انقلاب طی سالهای گذشته بر مسئله تولید سبب شده تا برخی بنگاههای تولیدی و اقتصادی با اتخاذ سیاستهای آتیه نگر در مسیری گام بردارند که اولاً نیاز داخلی کشور را تا حد امکان پوشش دهند و دوماً با استقرار نظام پالایش نیازمندی ها در سطح بین المللی جایگاه رقابتی مطلوبی را برای کشور فراهم اورند. این مسئله جدا از اینکه در بازارهای فرامرزی کیفیت محصولات ساخت داخل را به رخ سایر رقبا می کشد در بعد اقتصادی سبب ارزآوری خواهد شد که با توجه به وضعیت فعلی نتایج ارزشمندی برای کشور به همراه دارد.

صنایع معدنی کشور طی سالهای گذشته علیرغم تأثیر قابل توجه تحریمها همواره از ظرفیتهای ویژه ای برای کمک رسانی به نظام اقتصادی کشور استفاده کرده اند و برخی از تلاشهای آنان جدا از آورده های مالی برای یک بنگاه اقتصادی سبب ایجاد تحولاتی مطلوب در سطح جهانی برای کشور شده است.

سنگرسازی فولاد مبارکه اصفهان در جبهه تولید

فولاد مبارکه اصفهان از جمله واحدهای تولیدیست که ثمرات تلاشگران آن طی سالهای گذشته علاوه بر اینکه موجب تثبیت حضور کشورمان در رقابتهای مهم بین المللی شده بلکه سمت و سوی نگاه سرمایه گذاران و رقبای خارجی را نسبت به فعالیت شرکتهای فولادی را در داخل کشور تغییر داده است. فولادیهای شهر مبارکه که با افزایش تولید طی ماههای گذشته کشورمان را به جایگاه هشتم فولادسازی دنیا رساندند با تولید محصول در گریدهای جدید ظرفیت تولید محصولات فولادی را در کشور بهبود بخشیدند و آمارها حکایت از آن دارد که در پایان سال ۱۴۰۲ می توان رکوردهای قابل توجهی را در فولاد مبارکه اصفهان رصد کرد.

آمارهای منتشر شده از تولید و فروش محصولات در فولاد مبارکه اصفهان در سایت کدال از ثبت رکوردهای جدید فولاد مبارکه اصفهان خبر می دهد و این اتفاق در شرایطی می افتد که شرایط حاکم بر شرکتهای فولادی در سال جاری با توجه به وضع سییاستهای جدید نه تنها که مطلوب نبود بلکه رو به وخامت گزارش می داد اما با این همه فولادیها با در نظر گرفتن متغیرهای چالش آفرین روندی را در پیش گرفتند که آسیب های حاصل از اعمال چنین اقداماتی به حداقل ممکن برسد.

طبق آمارهای منتشر شده فولاد مبارکه اصفهان در ۵ ماهه سال جاری ۳ میلیون و ۷۸۳ هزار تن محصول تولید کرد که بیشترین میزان تولید این شرکت در گروه محصولات گرم مشاهده می شود. فولاد مبارکه اصفهان از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۲ میلیون و ۲۶۲ هزار تن محصولات گرم تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

فولادیهای همچنین در گروه محصولات پوشش دار نیز با ۱۲ هزار تن افزایش تولید میزان تولید این محصولات را در پایان مردادماه به ۱۵۳ هزار تن رساندند.

فولاد مبارکه اصفهان در پایان ۵ ماهه سال جاری ۵۵۸ هزار تن محصولات سرد تولید کردند و در سایر محصولات نیز فولادیها با افزایش ۳۱ درصدی تولید رکورد قابل توجهی را از خود بجا گذاشتند تا در مجموع با تولید ۳ میلیون و ۷۸۳ هزار تن تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵۵ هزار تن (۱۰.۳%) تولید بیشتری داشته باشند.

در موضوع فروش نیزفولاد مبارکه اصفهان با ۳ ملیون و ۳۴۳ هزار تن فروش در پایان ۵ ماهه سال جاری علاوه بر اینکه میزان فروش خود را به میزان ۸۸ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داد بلکه توانست نفوذ محصولات خود را در بازار داخلی افزایش دهد و قطعاً با این روند و با تعدیب سیاستهای اتخاذ شده در خصوص صنایع معدنی و فولاد شاهد رونق صادرات در این واحد تولیدی خواهیم بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار