زیان ایران ایر دستاورد مدیریت یا عدم استقبال؟

به گزارش رصد روز ، زیان ایران ایر به ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسید. این در حالیست که هواپیمایی جمهوری اسلامی در سالهای قبل بسیاری زا پروازهای داخلی و خارجی را انجام میداد. به عبارت دیگر این شرکت از حاشیه امنی خوبی برخوردار بود. جزئیات زی...

به گزارش رصد روز ، زیان ایران ایر به ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسید. این در حالیست که هواپیمایی جمهوری اسلامی در سالهای قبل بسیاری زا پروازهای داخلی و خارجی را انجام میداد. به عبارت دیگر این شرکت از حاشیه امنی خوبی برخوردار بود.

جزئیات زیان ایران ایر

در پی انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی به دستور وزیر اقتصاد در سامانه کدال (سامانه شفاف سازی اطلاعت شرکت‌ها) هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) بر اساس اعلام سازمان حسابرسی کشور یک شرکت زیان ده است.

مجموع درآمدهای این شرکت در سال ۱۳۹۹ از محل درآمدهای عملیاتی ۲ هزار و ۶۰ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ۴۰۰ هزار و تومان و از محل سایر درآمدها، ۹۶۴ میلیارد و ۵۹۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کل درآمدها تقریباً حدود ۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

زیان خالص ایران ایر نیز در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳,۴۷۰ میلیارد تومان (۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد و ۵۸۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) بوده است.

در سال قبل از گزارش مذکور (سال ۱۳۹۸) مجموع درآمدهای ایران ایر اعم از درآمدهای عملیاتی و سایر درآمدها بیش از ۳,۲۷۱ میلیارد تومان و زیان خالص این شرکت ۱,۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به عبارت دیگر در سال ۱۳۹۹ نسبت به ۱۳۹۸ هم درآمدهای ایران کاهش داشته و ه زیان خالص این شرکت افزایش داشته است.

زیان مالی

منبع: مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار