سامانه پل در بانک ایران زمین فعال شد

سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل)در اینترنت بانک ایران زمین فعال شد.

به گزارش رصد روز، سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل)در اینترنت بانک ایران زمین فعال شد.

سامانه پل (سامانه پرداخت لحظه‌ای)، سرویسی بین بانکی، هماهنگ و استاندارد در سطح کشور است که با نظارت بانک مرکزی، تسویه پرداخت‌های لحظه‌ای با حجم انبوه و مبالغ خُرد را در هر ساعتی از شبانه‌روز فراهم می‌کند.

همچنین، انتقال وجه در آن به صورت آنی و بر اساس شماره حساب انجام شده و مشتریان می‌توانند با امنیت بیشتر و کارمزد کمتر نسبت به سامانه‌های ساتنا و پایا، انتقال وجه انجام دهند.

برهمین اساس، مشتریان بانک ایران زمین که اینترنت بانک خود را فعال کرده‌اند، می‌توانند توسط سامانه پل در هر ساعتی از شبانه‌روز وجوه مورد نظر خود را تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال انتقال دهند.
شایان ذکر است که با توجه به انتقال آنی وجوه در این سامانه، امکان لغو تراکنش وجود نداشته و ضروری است که کاربران اینترنت بانک ابتدا نسبت به استعلام شماره شبای مقصد اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به انجام انتقال وجه اقدام کنند.

این گزارش می‌افزاید، پرداخت لحظه‌ای از طریق سامانه پل، از نظر کارکردی شبیه به انتقال وجه از طریق کارت به کارت است با این تفاوت که مبدأ و مقصد تراکنش‌ها در این سامانه، به جای شماره کارت، شماره حساب افراد است. ازآنجایی‌که شماره‌ کارت جزو اقلام اطلاعاتی حساس است برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، شماره حساب جایگزین شماره کارت در این سامانه شده است.

گفتنی است، هم اکنون سامانه پل در بانک ایران زمین فعال شده است تا مشتریان این بانک بتواند تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال را در هر ساعت از شبانه‌روز به حساب مقصد مورد نظر خود منتقل کنند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط