سلام به شما آقای احسان کرمی، از مِه غلیظ لندن بگو!

شب گذشته احسان کرمی در من و تو حضور پیدا کرد و حالا دیگر ظاهرا حضور او در صدا و سیما پایان یافته تلقی خواهد شد، پیش از این و خصوصا در سال‌های اخیر تجربه از این دست شوک‌های مشابه را داشته‌ایم. به گزارش رصد روز، شب گذشته احسان کرمی در من و ...

شب گذشته احسان کرمی در من و تو حضور پیدا کرد و حالا دیگر ظاهرا حضور او در صدا و سیما پایان یافته تلقی خواهد شد، پیش از این و خصوصا در سال‌های اخیر تجربه از این دست شوک‌های مشابه را داشته‌ایم.

به گزارش رصد روز، شب گذشته احسان کرمی در من و تو حضور پیدا کرد و حالا دیگر ظاهرا حضور او در صدا و سیما پایان یافته تلقی خواهد شد، پیش از این و خصوصا در سال‌های اخیر تجربه از این دست شوک‌های مشابه را داشته‌ایم؛ مثلا حضور مزدک میرزایی در ایران اینترنشنال هم از همین جنس بود، یا حضور مهناز افشار در شبکه ام‌بی‌سی پرشیا.

سلام به شما آقای احسان کرمی، از مِه غلیظ لندن بگو

به هر حال باید بپذیریم که سیر مهاجرت افراد شناخته شده در حوزه فرهنگ شدت بیشتری یافته و اگر مثلا قبلا در حوزه موسیقی نفراتی چون نامجو و شادمهر به آن طرف آب‌ها می‌رفتند حالا این دایره وسیع شده، افراد در حوزه‌های مختلف فرهنگ تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. حضور نویسنده‌ها یا حتی همین خواننده‌ها تا حدود خیلی زیادی قابل درک است. گو این که بنا به اعتراف خودی‌ها تیغ سانسور در حوزه نشر بُرنده است و یا در حوزه موسیقی محدودیت‌ها خب کم نیست، اما این که یک مجری یا بازیگر تصمیم بگیرد برای همیشه قید ایران را بزند شاید کمی نیاز به موشکافی دارد.

در هر صورت «کرمی» هم رفت، او که تا همین چندی پیش در قلب صداوسیما و ارزش‌هایش در خندوانه و کنار کسی چون رامبد جوان بود، حالا در لندن ترانه‌ای در وصف ایرانی می‌خواند در کنار خواننده‌ای به نام میثاق!

سلام به شما آقای احسان کرمی، از مِه غلیظ لندن بگو

از همان قدر داخل به همین قدر خارج! البته می‌شد پیش‌بینی کرد که کرمی نسبتش را با فضای رسمی قطع کرده، او از همان ابتدای اعتراضات مواضعی داشت که در ادبیات رسمی پذیرفته نیست و نبود. به هر حال یکی دیگر هم رفت و این مطلب مروری مختصر است بر ماجرای کرمی، یک یادداشت از خبرگزاری اصولگرای تسنیم گذاشتیم که خب طبیعتا منتقد سفت و سخت چنین تصمیماتی است و چند واکنش مجازی هم.

این خبرگزاری نوشت: «انتشار فیلمی از حضور «احسان کرمی» در استودیو شبکه «من و تو» رنگ و بوی متفاوتی به اظهارات چندی پیش او درباره وقایع این روزهای تلخ ایران داد.

پس از درگذشت مهسا امینی و وارد آمدن شوک به جامعه ایران، تعداد قابل توجهی از اهالی هنر و بازیگری و فیلمسازی ایران نیز در این باره موضع‌گیری کردند. موضع‌گیری‌هایی که برخی از آنها یکسویه و تند بود و بعضی نیز تلاش می‌کردند ضمن ابراز اندوه بابت فوت مهسا امینی و طرح برخی انتقاداتشان، هیزمی روی آتش نریزند.»

سلام به شما آقای احسان کرمی، از مِه غلیظ لندن بگو

«با این حال، ظاهراً برخی هرچند اندک در این میان، ریاکارانه با همه‌‌ی این ماجراها فقط تجارت می‌کردند! احسان_کرمی با اقدام امروز خود در پیوستن به شبکه «من و تو» از این جنس است. امثال احسان کرمی بسیار کم‌‌اند، امّا همین‌ها با این ظاهرسازی که ما که رادیکال‌تریم پس برای ایران دلسوزتریم، دیگر هنرمندان را حتی به محافظه‌کاری و عافیت طلبی متهم می‌کردند. آنها به دیگر هنرمندان و جوانان القا و وانمود می‌کردند که اگر به کمتر از جنگ خیابانی ایرانی با ایرانی راضی باشند، پس متهمند که از قافله ملّت عقبند!

ماجرای امروز نشان داد که چقدر امثال احسان کرمی هفت‌خطند و چقدر اکثریت هنرمندان، حتی آنها که موضع منتقدانه نسبت به برخی امورات در کشور دارند اما دلبسته وطن هستند، مظلومند! احسان کرمی و اندک افراد مانند او، کاسبی و رزومه‌سازی خود را می‌کنند و منفعت خود را دنبال می‌کنند، آنها با سلطنت‌طلبان به اسم آزادی! بی‌شرمانده می‌نشینند، امّا دیگران را به عدم پیگیری آزادی متهم می‌کنند! و چه قصه و غصه تلخ و عبرت‌آموزی است این وضعیت!

این کم‌تعدادان و کم‌مقداران تاجر خون و خشم ایرانیان هستند؛ آنها هفت‌خطند…؛ ولی قاطبه هنرمندان ایران، حتی آنها که شدیداً منتقدند، قطعاً محترمند.»

سلام به شما آقای احسان کرمی، از مِه غلیظ لندن بگو

واکنش کاربران چیست؟ 

* ولی بیایم قبول کنیم برنده قطعی این اعتراضات با اختلاف بالا احسان_کرمی بود که رفت منوتو ادای قهرمان ها رو هم در اورد

*احسان کرمی: وظیفه من همصدایی با مردمه که توی صدا و سیما نمیشد بهش عمل کرد. دمش گرم :))

* بازم صدا و سیما و ادامه‌ی ریزش مجری آفرین

اما برخی نظرات متفاوت‌تری داشتند: 

* هرچقدر مجری خوبی نبود،ولی فروشنده خوبی بود

* هرچی وطن فروش تر شانس استخدامت تو شبکه منوتو بیشتر!!!

* احسان کرمی هم مزد وطن فروشیش رو گرفت، بیچاره اونایی که با طناب این رفتن تو چاه.

* یه زمونی احسان کرمی در عروسی ساسی برای متروپل اشک تمساح میریخت و به دولت گیر میداد . حالا از منوتو شده صدای مردم!

سلام به شما آقای احسان کرمی، از مِه غلیظ لندن بگو

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار