براساس آمار ده ماهه ایمیدرو؛

سهم ۹۰ درصدی فولاد مبارکه اصفهان از تولید اسلب در کشور و سهم ۴۴.۵ درصدی از تولید فولاد خام

اطلاعات منتشر شده ایمیدرو نشان می دهد که در پان دی ماه امسال فولاد مبارکه اصفهان با تولید بیش از 9 میلیون و 17 هزار تن اسلب سهم 90 درصدی در تولید این محصول داشته و در مجموع سهم 44.5 درصدی از تولید فولاد خام کشور را برای خود می بیند.

به گزارش رصد روز، ایجاد ارزش افزوده واحدهای فولادسازی در کنار توسعه محصولات و سودآفرینی یکی از مهمترین نقاط قابل اتکای اقتصاد کشور در چندسال اخیر بوده بطورکه باید اذعان کرد واحدهای معدنی و فولادی در بسیاری از مواقع جور کم کاری سایر واحدها را به دوش کشیدند. حضور پر رنگ و مؤثر واحدهای فولادساز در صنایع مولدی چون خودروسازی و لوازم خانگی نشان از اهمیت جایگاه این محصولات در صنعت می دهد ضمن اینکه نباید فراموش کرد عزم جدی مدیران این بخش در جهت بومی سازی محصولات صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور به همراه داشته است.

تولید فولاد خام که یکی از مهمترین پارامترهای ارزیابی صنعتی بودن کشورهاست در کشورمان با جدیت خاصی دنبال می شود و حضور در جمع ۱۰ کشور برتر تولید کننده در دنیا مؤید این ادعاست. به باور بسیاری از منتقدان و فعالان صنعت فولاد توسعه این صنعت مقدمه ای برای توسعه اقتصاد کشورست و طبق تحلیل های جهانی یکی از ملاک های توسعه یافتگی کشورها سرانه مصرف فولادست.

گزارشات آماری ایمیدرو در پایان دی ماه سال جاری مشخص می کند که در ۱۰ امسال ۲۰ میلیون و ۲۵۳ هزار تن فولاد خام در کشور تولید شده که سهم هریک از محصولات به شرح ذیل است؛

نام محصول

مقدار تولید (تن)
اینگات

۳۶.۹۲۴

بلوم آلیاژی-مهندسی

۱۶۸.۴۰۵
بیلت آلیاژی مهندسی

۲۶۰.۲۵۸

بلوم

۱.۵۹۳.۸۴۴
بیلت فولادی

۸.۱۹۰.۰۴۶

اسلب

۱۰.۰۰۴.۱۹۷
جمع

۲۰.۲۵۳.۶۷۴

 

سهم هریک از محصولات از مجموع تولید را در جدول زیر مشاهده می کنید؛

اینگات

۰.۱۸
بلوم آلیاژی-مهندسی

۰.۸

بیلت آلیاژی مهندسی

۱.۲
بلوم

۷.۸۶

بیلت فولادی

۴۰.۴
اسلب

۴۹.۳

 

گروه فولاد مبارکه اصفهان در پایان دی ماه با تولید ۹ میلیون و ۱۷ هزار تن فولاد خام سهم ۴۴.۵ درصدی از تولیدات فولاد خام در کشور داشت؛

فولاد سبا

۱.۲۸۷.۳۲۸
فولاد مبارکه اصفهان

۶.۵۲۵.۹۲۲

فولاد هرمزگان

۱.۲۰۴.۴۳۵

 

نکته قابل توجه در آمار ایمیدرو سهم ۳۲.۲ درصدی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان از مجموع تولیدات در پایان دی ماه است. این کارخانه با تولید بیش از ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار تن سهم قابل توجهی در میزان تولید فولاد خام در کشور داشت.

سایر نتایج حاکی از آن است که میزان تولید اسلب در پایان ده ماهه سال جاری در کشور ۱۰.۰۰۴.۱۹۷ تن بود که از میزان گروه فولاد مبارکه اصفهان با تولید ۹ میلیون و ۱۷ هزار تن اسلب سهم ۹۰ درصدی از تولید آن داشتند و کارخانه فولاد نیز با ۶۵ درصد سهم از تولید اسلب در کشور دیده می شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار