سود ۵۵ میلیاردی بانک ایران زمین

به گزارش رصد روز ، بانک ایران زمین در راستای عمل به رفع موانع تولید اقدام به فروش املاک مازاد خود کرد. این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که برخی با دادن آدرس اشتباه به سهامداران سعی در سیاه نمایی وضعیت بانک داشتند در حالیکه اگر بنا به تجد...


به گزارش رصد روز ، بانک ایران زمین در راستای عمل به رفع موانع تولید اقدام به فروش املاک مازاد خود کرد. این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که برخی با دادن آدرس اشتباه به سهامداران سعی در سیاه نمایی وضعیت بانک داشتند در حالیکه اگر بنا به تجدید ارزیابی دارایی ها باشد نه تنها شاهد زیانی نخواهیم بود بلکه ورق مسئله زیان انباشته بانک کاملا برمی گردد.

در این وضعیت بانک ایران زمین که پیش تر آگهی مزایده ۸۸ رقبه از املاک خود را منتشر کرده بود موفق شد ۵ ملک را در مزایده به فروش برساند و از محل فروش آن بیش از ۵۵ میلیارد ریال سود شناسایی کند.

قطعا با ادامه وضعیت فعلی سودهای پنهان در صورتهای مالی بانک مجال بروز پیدا می کنند و اگر با افزایش سرمایه بانک در این شرایط موافقت شود مسئله زیان انباشته بانک ایران زمین کاملا مرتفع خواهد شد.

فروش املاک بانک ایران زمین

دارایی های دیگر بانک نیز از این قاعده مستثنی نیست نگاهی به وضعیت صورتهای مالی بانک رقم قابل توجهی از درایی هایی را نمایش می دهد که محاسبه ارزش روز آنها قطعا با ارزش درج شده در صورتهای مالی تفاوت زیادی خواهد داشت. برای درک بهتر این مسئله کافیست بر مبنای محاسبه گر تورم ارزش روز یک ملک یا دارایی را به قیمت روز حساب کنیم. به عنوان مثال اگر ملکی در سال ۹۰ ارزشی معادل ۱۰ میلیارد ریال داشته باشد در تیرماه ۱۴۰۰ با جهش ۹۱۷ درصدی به بیش از ۱۰۱ میلیارد ریال خواهد رسید.

همانطور که مشاهده می شود اگر صورت مسئله درست نوشته شود قطعا پاسخ روشنی از آن منتج خواهد شد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار