سوغات بانک صادرات برای سهامداران و سپرده گذاران / پایانی خوش و شروعی قوی

بانک صادرات با نمایشی قابل قبول در بازار سرمایه از یکسو و با افزایش درآمدهای خود به میزان ۲۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ از سویی دیگر و همچنین وصول مطالبات ۳۱۸ هزار میلیاردی در شروع سال جدید نوید روزهای بسیار خوبی را برای سال ۱۴۰۲ می دهد.  به گ...

بانک صادرات با نمایشی قابل قبول در بازار سرمایه از یکسو و با افزایش درآمدهای خود به میزان ۲۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ از سویی دیگر و همچنین وصول مطالبات ۳۱۸ هزار میلیاردی در شروع سال جدید نوید روزهای بسیار خوبی را برای سال ۱۴۰۲ می دهد. 

به گزارش اختصاصی رصد روز، بدون شک یکی از عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی کشور ناظر بر عملکرد شبکه بانکی کشورست. تأمین سرمایه در گردش، تأمین نقدینگی، فروش اوراق و حضور مؤثر در بحت سرمایه گذاریها موجب خواهد شد تا موتور محرک اقتصادی کشور از چابکی بیشتری برخوردار باشد و در این میان نتایج حاصل از مشارکت بانکها در سطوح مختلف اقتصادی سبب انتفاع سهامداران آنها خواهد شد.

به عبارت بهتر بانکهای کشور با نقش آفرینی در طرحهای اقتصادی و نیز انجام وظایف بانکداری نتایج چند جانبه ای را رقم می زنند که یکی از آنها انتفاع سهامداران و دیگری اثرگذاری بر کیفیت فعالیتهای جاری عمرانی و اجرایی کشورست.

در کنار نقش آفرینی بانکها هرچند که باید سایر زمینه ها را برای پیاده سازی طرحهای مولد با مشارکت بانکها فراهم کرد اما مهمترین کار برای لمس آنچه باید در کشور انجام شود جلب مشارکت عمومی و افزایش اعتماد در جامعه است تا فعالان و نخبگان کشور و مدیران اقتصادی به سمت هدف گذاریهای اقتصادی حرکت کرده و با حمایتهای مالی و فکری مانع خروج قطار اقتصادی کشور از ریل اصلی شوند.

کنترل تورم، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال سه مطالبه مهمی است که سبب خواهد شد تا در کنار مشارکت بانکها در طرحهای اقتصادی شاهد همگرایی ویژه ای در کشور باشیم.

اقدامات بانک صادرات جهت رضایت حداکثری سهامداران و سپرده گذاران

در این زمینه بانک صادرات که با هم افزایی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ ضرب آهنگ خوبی را در شاخصه های مالی خود ایجاد کرده بود در پایان سال ۱۴۰۱ کارنامه موفقی را ارائه داد. بانک صادرات ضمن حضور اثربخش در بازار سرمایه موفق شد در یکسال گذشته میزان بازدهی و نقدشوندگی خود را  به ۱۶.۴ برساند و این مقدار برای ۹ ماهه و ۶ ماهه گذشته به ترتیب ۵۶.۲۸ و ۸۴.۶۲ درصد بود.

اقدامات بانک صادرات جهت بهبود و ارتقاء شاخص های مالی تنها معطوف به نتایج بازار سرمایه نبود بلکه این بانک با استراتژی متوازن در شبکه اقتصادی موفق شد تا درآمدهای خود را در پایان سال ۱۴۰۱ به حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برساند که در مقایسه با رقم ۴۱۴ هزار میلیارد ریال سال ۱۴۰۰ بیست و یک درصد افزایش را ثبت کرد.

در شروع سال جدید از بانک صادرات خبر وصول ۳۱۸ هزار میلیارد ریال مطالبات غیرجاری به گوش رسید که قطعا در مدار ایجاد ارزش افزوده و تولید قرار خواهد گرفت که نتایج آن برای سهامداران مطلوب خواهد بود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار