شرکت بولرتیک یا بولرتیغ؟ شگرد جدید کلاهبرداری با سوءاستفاده از نام صدا و سیما

از صبح دیروز پیامکی به برخی از شماره ها ارسال شده که در آن ضمن دادن کد از آنان خواسته شده تا برای ثبت نام و دریافت کارت خود تماس بگیرند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شرکت بولرتیک یا شرکتی که از نام آن سوءاستفاده می شود. از صبح دیروز پیامکی به برخی از شماره ها ارسال شده که در آن ضمن دادن کد از آنان خواسته شده تا برای ثبت نام و دریافت کارت خود تماس بگیرند. این پیامک که به واسطه نوع محتوای خود باعث شده تا برخی از هموطنانمان با شماره داخل پیامک تماس بگیرند به گفته اپراتورهایی که پاسخگو هستند مربوط به شرکت بولرتیک است. یک محتوای متنی که به واسطه تکیه بر مطالبی مانند دریافت کارت شگرد جدیدی را برای اینکه برخی از محصولات خود را به مردم بفروشد انتخاب کرد و در این میان از سازمان صدا و سیما نیز خرج می کند.

شرکت بولرتیک

 

با شماره داخل پیامک تماس گرفتیم اپراتورهایی که پاسخگو بودند با این توضیح که شماره فرد مورد نظر برنده شرکت در قرعه کشی یک دستگاه ال نود ، ۳۰ میلیون تومان وجه نقد و یک سکه بهار آزادی شده موضوع را جالبتر کردند. مسئله زمانی جذاب تر شد که گفتند این قرعه کشی از طریق سازمان صدا و سیما پخش خواهد شد البته با این توضیح که از طریق شبکه های استانی این کار صورت خواهد گرفت.

اما شرط مهم برای حضور در این قرعه کشی خرید یکی از محصولاتی است که به فرد معرفی می شود و هرچه قدرت نقدینگی جهت خرید بیشتر باشد شانس بیشتری برای بردن خودروی ال نود وجود دارد و با گفتن اینکه فقط سه نفر در این قرعه کشی شرکت داده می شوند که شماره فرد مورد نظر جزو آن سه نفر است ادامه می دهند که حتما برنده یکی از این سه مورد خواهند بود و این قرعه کشی در هر صورت برایشان برد خواهد داشت. در پایان نیز با دادن شماره کارتی که مربوط به خانم ” س.ب ” است خواسته شد تا بعد از واریز وجه فاکتور برایشان ارسال شود.

با چند شبکه استانی تماس گرفتیم و از آنها صحت و سقم این مسئله را جویا شدیم که همگی آنها اظهار بی اطلاعی کردند و در نهایت مشخص شد که اصلا این مضوع از بیخ و بن کذب است. مسئله بعدی اینکه این شرکت بولرتیک با پارامترهایی که به شنونده معرفی می شود اصلا وجود خارجی ندارد و معلوم نیست که علت استفاده کردن از چنین نامی چیست؟

بدون شک روش بازاریابی تلفنی سالهاست که در کشور مرسوم است اما اینکه با تکیه بر اطلاعات غلط و بی اساس قصد داشته باشیم تا از مردم سوءاستفاده کنیم اصلا جایز و پسندیده نیست و باید از دستگاههای نظارتی خواست تا به این مسئله ورود کنند تا عده ای با خرج کردن از اسم برخی از سازمانها و نهادها برای خود مشروعیت نخرند.

 

بیشتر بخوانید:

منتظر اقدامات جدی مجلس در بحث نهاده های کشاورزی باشید

دادن آدرس واشنگتن به مردم کار اشتباهی بود

عملکرد اقتصادی دولت قابل دفاع نیست

ورود صادر کنندگان به بازار وضعیت بازار ارز را ملتهب تر می کند

در وضعیت بازار خودرو انتقادات زیادی به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وارد است

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

ن.ط

پاسخ دادن

۲۷ مهر ۱۳۹۹


من خرید انجام دادم مشکلی نداشت و قانونی بود چرا جو میدید