شرکت زرین معدن آسیا روبروی ابهامات مهم / شفافیت همراهی سهامداران را رقم می زند؟

شرکت زرین معدن آسیا که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کنسانتره سرب و روی در خاورمیانه به شمار می رود و عمده سهامداران آن را اشخاص حقیقی تشکیل می دهند باید در خصوص ابهاماتی که می تواند در سرنوشت همراهی سهامدارانش تعیین کننده باشد دست به شفاف...

شرکت زرین معدن آسیا که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کنسانتره سرب و روی در خاورمیانه به شمار می رود و عمده سهامداران آن را اشخاص حقیقی تشکیل می دهند باید در خصوص ابهاماتی که می تواند در سرنوشت همراهی سهامدارانش تعیین کننده باشد دست به شفافیت بزند. 

به گزارش اختصاصی رصد روز، انتقاد از عدم اطلاع رسانی درست و صحیح در خصوص معادن شرکت زرین معدن آسیا را شاید باید مهمترین مطالبه سهامداران این شرکت دانست. این مسئله در شرایطی اتفاق می افتد که از شرکتهای فعال در بورس انتظار می رود تا با شفافیت حداکثری با سهامداران خود سخن بگویند اما علت اینکه چرا معادن شرکت زرین معدن آسیا به درستی افشاء نشده مسئله ای است که نیازمند توضیح جامع و مفصل است.

درجا یا بپا؟

یکی دیگر از مسائلی که سهامداران شرکت زرین معدن آسیا به دنبال پاسخ آن هستند دلائل افت و یا ثابت ماندن تولید و ارزش فروش‌هاست. این در شرایطی است که بسیاری از شرکت های هم تراز و رقیب این شرکت طی سنوات گذشته در این باره روند افزایشی را نشان می دهند که باید علت عقب ماندن شرکت زرین معدن آسیا را از زبان مدیران آن شنید.

تأمین خاک معدنی دغدغه جدی سهامداران

همانطور که در پورتال شرکت زرین معدن آسیا قابل مشاهده است “این شرکت تنها شرکت فرآوری کشور می باشد که تولید کنسانتره روی پرعیار از خاکهای کم عیار و باطله معدن انگوران به روش فلوتاسیون روی اکسیده را انجام می دهد” این در حالیست که  تامین خاک معدنی  پرعیار به عنوان مواد اولیه در این شرکت با مشکل روبروست و باید دید که برنامه های شهرام کدخدایی مدیرعامل این شرکت و اعضای هیئت مدیره اش برای خروج از این مسئله چیست و آیا تا بحال در این باره چاره اندیشی صورت گرفته یا خیر؟ ذکر این نکته الزامی به نظر می رسد که شرکت زرین معدن آسیا در دوسال گذشته سودی در مجامع تقسیم نکرده و از این جهت دارای نقدینگی مناسبی است اما هنوز برنامه جامعی جهت خرید و تامین خاک پرعیار در این شرکت ارائه نشده که این مسئله هم یکی از مهمترین محور مطالبات سهامداران آن را تشکیل می دهد. 

مشکلاتی که در تأمین خاک در یکسال گذشته همراه زرین معدن آسیا بوده باعث شده تا برخی سهامداران این شرکت خواستار شنیدن راه حل مدیران زرین معدن آسیا در این باره باشند تا به این ترتیب شهرام کدخدایی مدیرعامل این شرکت به همراه سایر مدیرانش خود را روبروی مطالبات جدی سهامداران ببینند.

به نظر می رسد نخستین کنفرانس اطلاع رسانی این شرکت در سال جدید می تواند نقش تعیین کننده ای در آینده همراهی سهامداران داشته باشد. هرچند که باید دید آیا توضیحات مدیران این شرکت قدرت اقناع سهامداران را دارد یا خیر؟

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط