ظریف: یک وجب از ایران را به چین نمی‌دهیم

وزیر خارجه با اشاره به مذاکرات ایران و چین پیرامون قرارداد ۲۵ ساله، گفت: ما نه یک متر زمین و نه حتی حق بهره برداری انحصاری از یک وجب خاک ایران را به چین و هیچ کشور دیگری نداده و نخواهیم داد.

به گزارش رصد روز ، وزیر خارجه با اشاره به مذاکرات ایران و چین پیرامون قرارداد ۲۵ ساله، گفت: ما نه یک متر زمین و نه حتی حق بهره برداری انحصاری از یک وجب خاک ایران را به چین و هیچ کشور دیگری نداده و نخواهیم داد.

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به قرارداد ۲۵ ساله بین ایران و چین، گفت:  ما در مرحله مذاکره هستیم و در این مرحله حداکثر باید مجوز مذاکره از دولت گرفته شود که وزارت امور خارجه این مرحله را پشت سر گذاشته است.

قرارداد ایران و چین پس از توافق نهایی به مجلس ارایه می‌شود

وی افزود: هنگامی که به مرحله توافق برسیم، اگر تعهد قانونی در این قرارداد باشد ما باید به مجلس ارایه دهیم. در غیر این صورت به عنوان مصوبه دولت، مجلس در تطبیق قوانین به این قرارداد ورود خواهد کرد لذا این قرارداد هیچ وقت بر مجلس پوشیده نخواهد ماند.

ظریف در واکنش به اخبار مربوط به واگذاری جزایری چون کیش به موجب قرارداد ۲۵ ساله با چین، گفت: این موضوعات درست نیست، حتی یک ذره هم واقعیت در موضوعات مطرح شده وجود ندارد. ما نه یک متر زمین و نه حتی حق بهره برداری انحصاری از یک وجب خاک ایران را به چین و هیچ کشور دیگری نداده و نخواهیم داد.

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار