عرضه محصول جدید زامیاد/ رونمایی پادرا پلاس لانگ در نمایشگاه خودرو اصفهان

قائم مقام مدیرعامل زامیاد از تولید و عرضه خودرو پادرا پلاس لانگ تا یک ماه دیگر با قیمت اقتصادی به بازار خبر داد.   به گزارش رصد روز،سیامک خسروی گفت: خودرو پادرا پلاس لانگ یکی از تیپ های خودرو پادرا پلاس است که به صورت تک کابین و در د...

قائم مقام مدیرعامل زامیاد از تولید و عرضه خودرو پادرا پلاس لانگ تا یک ماه دیگر با قیمت اقتصادی به بازار خبر داد.

 

به گزارش رصد روز،سیامک خسروی گفت: خودرو پادرا پلاس لانگ یکی از تیپ های خودرو پادرا پلاس است که به صورت تک کابین و در دو مدل بنزین سوز و دوگانه سوز تولید خواهد شد.

او افزود: این خودرو با افزایش طول شاسی برای حمل بارهای حجیم و سبک، با بهبود پایداری خودرو به علت عدم تغییر GBW (وزن ناخالص)، افزایش حجم اتاق بار و کاهش ارتفاع مرکز جرم بار طراحی و تولید شده است.

خسروی گفت: در خودرو پادرا پلاس ویل بیس ۳۵۵ میلیمتر و اور هنگ عقب ۱۴۵ میلیمتر به ابعاد شاسی اضافه شده است. همچنین ابعاد اتاق بار این خودرو به اندازه نیم متر افزایش پیدا کرده و این اضافه شدن به صورت یک پارچه و با قالب سازی صورت گرفته است.

قائم مقام مدیرعامل زامیاد تاکید کرد: این خودرو در تیپ های یخچال دار، مسقف فلزی، مسقف چادری، باریِ ایزوله و باریِ سه طرف باز شو طراحی و عرضه و در بازارهای مبل، حمل نوشابه و آب معدنی، خدمات شهری، حمل زباله و … به کارگیری خواهد شد.

او تصریح کرد: این خودرو به جهت صحه گذاری در تست های دینامیکی، استاتیکی و استحکامی موارد مربوطه را گذرانده و مجوز شماره گذاری آن از سوی ناجا و وزارت صمت دریافت شده است.

خسروی گفت: خودرو پادرا پلاس لانگ تست های استاتیکی از نظر راحتی سرنشین، هدایت پذیری خودرو (هندلینگ) و شرایط بارگذاری بحرانی بیش از بار مجاز را گذرانده است. همچنین در تست های دینامیکی گردش های حالت ماندگار و تغیر مسیر ناگهانی، آزمون های ورودی فرمان پله ای و سینوسی و ترمزگیری در پیچ را با موفقیت گذرانده است.

او افزود: در تحلیل استحکامی، آزمایشاتی روی شاسی انجام شده و مواردی که نیاز به افزایش تقویت داشته،مشخص و برطرف شده و تستها را به صورت کامل گذرانده است.

قائم مقام مدیرعامل زامیاد با بیان اینکه تولید انبوه این خودرو آغاز شده، تاکید کرد: این خودرو تا پایان آذرماه به بازار عرضه خواهد شد و اکنون در نمایشگاه خودرو اصفهان برای اولین بار از این خودرو رونمایی و در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

خسروی گفت: طول بار پادرا پلاس لانگ ۳ متر است که نیم متر بیشتر از پادرا پلاس معمولی طراحی شده و این افزایش برای استفاده با کاربری مسقف فلزی و یخچال دار مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

او در خصوص مزایای خودرو پادرا پلاس لانگ گفت: مشابه عملکردی این خودرو، کامیونت های وارداتی است که با قیمت های بسیار بالایی در بازار وجود دارند در حالی که این خودرو با قیمت اقتصادی و بسیار مناسبی عرضه خواهد شد و قابلیت رقابت با کامیونت های هم سطح خود را دارد. همچنین این خودرو بنزین سوز، قابلیت سوخت گیری در جایگاه های بنزین داخل شهر را داراست در حالی که کامیونت های مشابه برای سوخت گیری باید در جایگاه های خارج از شهر سوخت گیری کنند.

قائم مقام مدیرعامل زامیاد در خصوص توانمندی های فنی این خودرو گفت: این موتور ۲.۴ لیتری دارای قدرت ۷۰ کیلو وات، ۹۴  اسب بخار و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور خروجی است و از استاندارد یورو۵ EOBD بهره می برد. همچنین گیربکس دستی ۵ سرعته، سیستم کلاچ تک صفحه ای خشک با عملکرد هیدرولیکی، سیستم ترمز چرخ های جلو به صورت دیسکی و چرخ های عقب به صورت کاسه ای، ترمز دستی مکانیکی که بر روی میل گاردان نصب شده را داراست و مجهز به سیستم های  ABSو  EBDاست.

او گفت: سیستم فرمان هیدرولیک و تعلیق جلو به صورت مستقل جناغی دوبل ترشن بار با میله موج گیر و تعلیق و اکسل عقب با فنر تخت و اکسل صلب است. همچنین ظرفیت باک سوخت این خودرو ۵۵ لیتر است که در نظر است ظرفیت باک این خودرو در آینده به ۸۰ لیتر برسد و قابلیت حمل ۲ تن بار را دارد.

خسروی تاکید کرد: سیستم چراغ مه شکن جلو، سیستم تهویه مطبوع، کولر و آینه های برقی، شیشه های برقی، تنظیم آینه های جانبی برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۴ سمت مختلف، ریموت و قفل مرکزی و سیستم ایموبلایزر، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ های جلو  از دیگر امکانات این خودرو است.

او افزود: تولید این خودرو در مدل اتاق بار نیست و صرفا با هدف کاربری به کار گرفته خواهد شد و کاربری سازی ها آن نیز در شرکت ایران کاوه انجام خواهد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط