با رشد 34 درصدی فروش صادراتی در پایان سال 1402

فولاد مبارکه اصفهان پرچمدار فروش صادراتی در بین شرکتهای فولادسازی

فولاد مبارکه اصفهان در پایان اسفند سال گذشته با فروش صادراتی 1 میلیون و 401 هزار تن از محصولات خود در جایگاه نخست شرکتهای فولادسازی از این حیث قرار گرفت.

به گزارش اختصاصی رصد روز، سهم فولاد مبارکه اصفهان در خلق ارزش افزوده در بین صنایع نتایج ارزشمندی را برای کشور به همراه آورده که بدون شک یکی از آنها قرارگیری صنعت فولاد کشور در بین غولهای صنعت فولاد در دنیاست. مرور و مطالعه مستمر جهت ایجاد دانش و فناوری جدید در صنایع فلزات و فولاد سازی با تکیه بر شناخت درست نیازمندی های بازار منجر شده تا محصولات فولاد مبارکه جدا از تولیدات کمی در موضوع کیفی پرچمدار فولاد کشور در دنیا باشد. از این حیث باید گفت یکی از قابلیتهای این واحد تولیدی یادآوری ظرفیتهای موجود مهندسان داخلی در عرصه بین المللی است که خود اعتباری ویژه برای کشور به همراه آورده است.

تنها نگاهی تیتروار بر شروع قدرتمند خوب فولاد مبارکه در سال جدید نشان می دهد که تغییر و تحول ساختاری جزو ارکان اجتناب ناپذیر در این واحد تولیدیست که بصورت مستمر پیاده سازی می شود. از نگاه آماری سهم بیش از ۴۴ درصدی فولاد مبارکه در تولید فولاد خام و ایفای نقش مؤثر در جایگاه بین المللی فولاد کشور در دنیا به نشان می دهد که مسئله تولید و مرتفع کردن نیاز داخلی تنها هدف تولید در فولاد مبارکه نیست بلکه خلق ارزشها و نتایج قابل اتکاء برای نسل ها بعدی مدیریت در کشور و ثبت امضای غیرقابل انکار در سطح جهانی در اولویت برنامه های فولاد مبارکه اصفهان قرار دارد.

فولاد مبارکه اصفهان در جایگاه نخست فروش صادراتی

نتایج فروش صادراتی شرکتهای فعال در صنایع معدنی و فولادسازی حاکی از آن است که فولاد مبارکه اصفهان ضمن حلب اعتماد حداکثری در بازار داخلی موفق به کسب رضایتمندی قابل توجهی در بازارهای بین المللی شده که ثمره آن در میزان جایگاه نخست فروش صادراتی این شرکت در پایان قبل بود.

گزارش عملکرد ۱۲ ماهه فولاد مبارکه از فروش ۱ میلیون و ۴۰۱ هزار تن انواع محصولات در بازار صادراتی خبر میدهد که این میزان بالاترین میزان فروش در بین شرکتهای همگروه و سایر شرکتهای فعال در این حوزه است.

براساس این گزارش پس از فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن با فروش صادراتی ۱ میلیون و ۵۵ هزار تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

گفتنیست شرکت فولاد مبارکه اصفهان در پایان سال ۱۴۰۱ نی موفق به فروش ۱میلیون ۴۵ هزار تن از محصولات خود در بازار صادراتی شده بود و براساس نتایج سال گذشته شاهد رشد ۳۴ درصدی فروش صادراتی آن در پایان اسفند ۱۴۰۲ هستیم.

لازم به ذکرست با انتشار صورتهای مالی تلفیقی ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ قطعا آمار صادرات فولاد با توجه به نتایج گروه افزایش خواهد یافت که از آن می توان به امضای فولادیها در بازار خارجی یاد کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار