مؤسسه اعتباری ملل از کیسه خلیفه می بخشد / تسهیلات نجومی به اعضای هیئت مدیره، مدیران ارشد و بستگانشان + اسامی / ۲۲ میلیارد برای ۱۵ نفر / آپشن های طلایی تسهیلات

بررسی ها حکایت از پرداخت تسهیلات نجومی مؤسسه اعتباری ملل به اعضای هیئت مدیره، مدیران ارشد و بستگان این افراد به همراه آپشنهای طلایی دارد که چنین تسهیلاتی به ندرت سهم سایر شهروندان و مشتریان این مؤسسه می شود به گزارش اختصاصی رصد روز، آب از...

بررسی ها حکایت از پرداخت تسهیلات نجومی مؤسسه اعتباری ملل به اعضای هیئت مدیره، مدیران ارشد و بستگان این افراد به همراه آپشنهای طلایی دارد که چنین تسهیلاتی به ندرت سهم سایر شهروندان و مشتریان این مؤسسه می شود

به گزارش اختصاصی رصد روز، آب از یکجا بودن می گندد این ضرب المثل قدیمی را باید با آب طلا نوشت و برای هر دوره ای کاربرد دارد و علت اینکه در دوره های مختلف مدیران سازمانها و شرکتها تغییر می کنند باید در فلسفه مبارزه با فساد و تسهیل روند همکاری بخشهای مختلف با دولتها جستجو کرد. به عبارتی به صلاح و صرفه است تا مدیرانی که به مدت طولانی در یک بخش مشغول به فعالیت هستند با نیروهای دیگری جابجا شده تا هم فرصت سپردن میدان به سایرین ایجاد شود و هم از برخی مسائل احتمالی جلوگیری بعمل آید.

ترکیب برنده یا…؟؟؟!!!

سابقه حضور مؤسسه اعتباری ملل در شبکه پولی مالی کشور به سال ۶۶ بر می گردد. در سال ۱۳۸۵ با صدور موافقت اصولی بانک مرکزی تعاونی اعتبار عسکریه به مؤسسه مالی و اعتباری تبدیل شد. ۱۰ سال بعد یعنی در سال ۹۵ مؤسسه اعتباری عسکریه به مؤسسه اعتباری ملل تغییر نام داد. نگاهی به ترکیب هیئت مدیره مؤسسه اعتباری ملل  نشان میدهد که اعضای هیئت مدیره آن همان اعضای هیئت مدیره سال ۸۵ هستند.

موضوع قابل توجهی که در خصوص اعضاء هیئت مدیره موسسه اعتباری ملل وجود دارد نگاهی به ترکیب ثابت آن در طول یک دهه نیم گذشته است. در بررسی اعضای هیئت مدیره موسسه اعتباری ملل به اسامی ثابتی برخورد می‌کنیم که تعدادشان از تعداد انگشتان یک دست فراتر نمی رود و حال آنکه اعضای هیئت مدیره بانک ها بیمه ها و سایر شرکت‌ها در همین بازه زمانی بارها تغییر کرده اند.

به طور کلی سید امین جوادی، محمدرضا مروجی و سید مرتضی بکاء همواره پایه های ثابت هیئت مدیره موسسه اعتباری ملل بودند که سال ۸۵ هیئت مدیره این موسسه را تشکیل میداد در سال ۱۴۰۱ نیز در این موسسه دیده می شود.

باید به این مسئله اشاره کرد که اعضای علی البدل هیئت مدیره موسسه اعتباری ملل حول اسامی ثابتی می چرخید و نام جواد اکبری و فرزاد طحان نظیف در این باره قابل مشاهده است.

یکی از عوامل چنین نتیجه ای را باید در ترکیب سهامداران این موسسه و اعضای مشترک هیئت مدیره آنها با موسسه اعتباری ملل جستجو کرد هر چند که تغییرات همیشه خوب نیست اما نمی‌توان از برخی نتایج منفی عدم تغییر هم ساده گذشت.

تسهیلات نجومی به ۱۵ نفر / قوم و خویش بازی در ملل

بررسی ها صورتهای مالی ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور سال جاری نشان می دهد که در موسسه اعتباری ملل تسهیلاتی به اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد و بستگان آنها پرداخت می‌شود که نگاهی به مجموعه تسهیلات پرداختی ارائه شده به این افراد نتایج حیرت آوری را رقم زده و نکته جالب اینکه مقدار قابل توجهی از تسهیلات برخی افراد نزدیک به مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل در ردیف مطالبات غیرجاری قرار گرفته!!!!

پرداخت بیش از ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات گاهاً با شرایط ویژه به ۱۵ نفر در این موسسه که یا از اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد هستند و یا از بستگان آنها مطالبه ایران به صورت جدی مطرح می کند تا مشخص شود آیا سایر مردم نیز شرایط گرفتن چنین تسهیلاتی را در موسسه اعتباری ملل دارند؟

تسهیلات اعطایی به اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد موسسه اعتباری ملل به همراه بستگان:

نام سمت مجموع تسهیلات( ریال) غیرجاری

سید امین جوادی

مدیرعامل ۸.۵۸۶.۰۰۰.۰۰۰

—–

سید مهدی جوادی

—– ۴۸.۳۴۴.۰۰۰.۰۰۰

۳۹.۷۸۶.۰۰۰.۰۰۰

زهره سادات جوادی

—– ۳۹.۰۶.۰۰۰.۰۰۰

—–

سید مرتضی بکاء

رئیس هیئت مدیره ۴.۷۲۲.۰۰۰.۰۰۰

—–

سید یاسین بکاء

—– ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ —–
سید ایوب بکاء —– ۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

—–

سید یعسوب بکاء

—– ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ —–
فرزاد طحان نظیف معاونت امور شعب ۲.۵۵۴.۰۰۰.۰۰۰

علی طحان نظیف

—– ۱.۵۴۰.۰۰۰.۰۰۰ —–
فائزه طحان نظیف —– ۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

—–

سید روح الله علی پور یزدی

معاونت مالی ۷۶.۱۷۶.۰۰۰.۰۰۰ —–
مهدی ابهری معاونت اداری و نیروی انسانی ۵۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

—–

جواد اکبری

معاونت اعتباری ۱۱.۸۷۱.۰۰۰.۰۰۰ —–
محمدرضا مروجی عضو هیئت مدیره ۷.۲۹۸.۰۰۰.۰۰۰

—–

آزیتا بریموندی

رئیس دایره تسهیلات

۸۰۷.۰۰۰.۰۰۰

—–
جمع تسهیلات ۲۲۰.۷۹۱.۰۰۰.۰۰۰

 

آپشنهای طلایی

اما موضوع فقط دریافت این تسهیلات نجومی نیست بلکه نگاهی به ردیف مدت قرارداد این تسهیلات نشان میدهد که برخی از این افراد با دوره های بازپرداخت طولانی تسهیلاتی را دریافت کرده اند که با احتساب سود اقساط ماهیانه آن قابل توجه است و این درحالیست که در بسیاری از بانکها دریافت یک وام ۵۰ میلیون تومانی بازپرداختی حدود ۲ میلیون تومان در ماه دارد آن هم مشروط به اینکه دست افراد به تسهیلات برسد.

به عنوان مثال تسهیلات ۵۶۷ میلیون تومانی سید روح الله علی پور یزدی مدت بازپرداخت ۱۴۴ ماهه ( ۱۲ سال) دارد. این تسهیلات که با سود ۱۷ درصد به معاونت مالی مؤسسه اعتباری ملل پرداخت شده اقساط ماهیانه آن چیزی در حدود ۴ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان است.

مهدی ابهری معاونت اداری و نیروی انسانی این مؤسسه نیز که ۳۰۳ میلیون تومان تسهیلات مرابحه در ردیف تسهیلات دریافتی خود دارد این تسهیلات را با سود ۱۷ درصد و مدت بازپرداخت ۱۴۴ ماهه دریافت کرده که اقساط آن ۲ میلیون و ۴۶۱ هزار تومان قابل برآوردست.

البته باید به این موارد آپشنهای دیگری مانند دریافت تسهیلات با سود ۴ درصد و اقساط ناچیز هم اضافه کرد.

دریافت چنین تسهیلاتی که برای بسیاری از شهروندان امکان پذیر نیست مانند نقل و نبات به اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد و بستگان آنها در مؤسسه اعتباری ملل پرداخت می شود که قطعا چنین مسائلی تبعیض آفرین است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط