مادیران در مسیر دستیابی به سهم حداکثری از بازار

به گزارش رصد روز ، مادیران اسم آشنایی برای فعالان صنعت لوازم خانگی است. شرکتی که بیش از ۳۰ از تاریخ فعالیت آن می گذرد. روند حرکتی و اجرای سیاستهای تولید در این شرکت از آن جهت دارای اهمیت است که محصول اصلی مادیران تا اوایل دهه ۷۰ بردهای ال...

به گزارش رصد روز ، مادیران اسم آشنایی برای فعالان صنعت لوازم خانگی است. شرکتی که بیش از ۳۰ از تاریخ فعالیت آن می گذرد. روند حرکتی و اجرای سیاستهای تولید در این شرکت از آن جهت دارای اهمیت است که محصول اصلی مادیران تا اوایل دهه ۷۰ بردهای الکترونیک بود. سال ۷۳ نقطه عطف تغییرات در این شرکت بود زیرا آماده سازی خط تولید ساخت مانیتور اتفاقات خوشایندی را در آن رقم زد تا اینکه نهایتاً در سال ۷۴ بهره برداری و تولید مانیتور تحت لیســانس کارخانجات LG در آن شروع شد. موضوعی که از آن می توان به بذر دستیابی به سهم حداکثری از بازار یاد کرد.

سال ۸۶ با اضافه کردن برند X.VISION شاهد حضور این کارخانه در صنعت تلویزیون بودیم اما مسیر توسعه سبد محصولات در مادیران چشم انداز بهتری داشت. این مجموعه تولیدی علاوه بر این موفق به اخذ نمایندگی شرکت TLC شد و در حال حاضر تولید محصولاتی مانند یخچال و ماشین لباسشویی را از سوی مادیران شاهد هستیم. مجموع این اتفاقات در شرایطی می افتد که از حیث توسعه و افزایش تولید باید این شرکت را در سالهایی که به نام تولید نامگذاری شده بودند گوش به فرمان رهبر انقلاب دانست.

مادیران با ۵ شرکت فرعی در پایان نه ماهه سال ۱۴۰۰ موفق شد تا به سود انباشته ۷ هزار و ۷۵۷ میلیارد ریالی دست پیدا کند. این شرکت فعال در صنایع لوازم خانگی جدا از اینکه در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب سهم ۳۰ درصدی بازار شد در عرصه پاسخگوییبه مشتریان نیز رکورد خوبی را از خود بجا گذاشت و ظرفیت پاسخگویی به ۳۰۰ هزار مشتری در سال از نکات قابل توجه در ارتقای فرهنگ ارتباط با مشتری در آن است.

مادیران در حال حاضر در شهرهای تهران ، اهواز ، مشهد ، رشت ، تبریز ، البرز و اصفهان نمایندگی دارد که به نظر می رسد با گسترش و مقبولیت محصولات این گروه شاهد افزایش نمایندگی های آن در کشور باشیم.

نماد مادیرا نیز در سه ماهه ای که بسیاری از فعالان بازار از شرایط بورس ناراضی بودند وطی این مدت بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد زیان را به سهامداران تحمیل کردند تنها با افت ۱۸ درصدی همراه بود که البته اگر شرایط موجود در بازار سرمایه به گونه ای دیگر رقم می خورد شاهد این افت نیز نبودیم.

در شرایط فعلی دورنمای این شرکت کسب سهم ۳۵ ، ۱۵ و ۱۵ درصدی از بازارهای تلویزیون ، ماشین لباسشویی و یخچال تا سال ۱۴۰۲ است که با آمارهای فعلی به نظر می رسد نتایج بهتری از برآورد گفته شده در آن حاصل شود.

از آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت که سیاست گذاریهایاین شرکت در راستای کسب سهم حداکثری از بازار در حد یک شعار باقی نخواهد ماند و در سالهای آینده مادیران یک رقیب سفت و سختی برای بسیاری از برندها در بازار خواهد بود. 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار