محمود احمدی نژاد یک نارنجک بین اصولگرایان منفجر کرد/اصولگرایان کمتر به حرف روحانیت توجه می کنند

ک چهره سیاسی اصولگرا گفت: احمدی نژاد در سال ۸۴ یک نارنجک بین همه اصولگرایان منفجر کرد و جامعه روحانیت هم در آن میان قربانی شد.

به گزارش رصد روز ، «محمد مهاجری»، چهره سیاسی اصولگرا، درباره کنار کشیدن جامعه مدرسین از ورود به بحث‌های مربوط به انتخابات ۱۴۰۰ گفت: اولا جامعه مدرسین تشکیلاتی یکدست نیست و نظرات مختلفی در آن وجود دارد. ثانیا به معنای واقعی سیاسی اش، تشکلی منسجم به حساب نمی‌آید و فعالیت سیاسی مستمری نیز ندارد. سوم اینکه آنچه به عنوان امضای جامعه مدرسین اعلام می‌شود، لزوما نظر اجماعی نیست.

او افزود: با این حال بر فرض اینکه نظر جامعه مدرسین را نظر واحد و اجماع یک تشکل منسجم در نظر بگیریم، نشان می دهد جامعه مدرسین حاضر نیست هزینه های کاندیداتوری افراد را بپذیرد. مهمتر اینکه چون انتخابات ۱۴۰۰ عملا رقابت بین اصولگرایان است، حمایت جامعه مدرسین از هر کاندیدایی به معنای محل نگذاشتن به بخش دیگری از اصولگرایان به حساب می‌آید و عملا جامعه مدرسین در برابر بخش‌هایی از اصولگرایان قرار می گیرد که این به نفع جامعه مدرسین و اصولگرایان نیست.

مهاجری در پاسخ به این سوال که آیا جامعه روحانیت به تنهایی می تواند همه اصولگراها را  برای معرفی کاندیدای نهایی دور هم جمع کند یا خیر، عنوان کرد: به نظر من تشکلهای اصولگرا چندین سال است از جامعه روحانیت عبور کرده اند و نقش پدری آن را قبول ندارند. احمدی نژاد در سال ۸۴ یک نارنجک بین همه اصولگرایان منفجر کرد و جامعه روحانیت هم در آن میان قربانی شد. در سال ۹۲ هم دیدیم کاندیداهای اصولگرا به نظر آیت الله مهدوی کنی توجه نکردند و نامزدهای متعددی داشتند و به بیانی دچار تکثر نامزد شدند.

او اضافه کرد: به نظر من جامعه روحانیت هم مثل جامعه مدرسین تشکیلاتی یکدست نیست و تاثیرگذاری اش متاسفانه به صفر رسیده است. من حتی اظهارنظر مصباحی مقدم را در باره اینکه دوهفته دیگر برنامه هامان را اعلام می کنیم نه جدی می دانم و نه مهم؛ از این رو پیش بینی ام این است که مباحث کلی مطرح خواهند کرد که در نتیجه مورد توجه، قرار نخواهد گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

خبر آنلاین

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار