مدیرعامل بانک دولتی توسعه صادرات درباره عضویت همزمان در دو سازمان دیگر توضیح دهد

بانک توسعه صادرات ایران در پایان سال 98 طبق ترازنامه تلفیقی زیان انباشته 15 هزار و 170 میلیارد ریالی دارد و البته ترازنامه خود بانک نیز گویای زیان انباشته بیش از 20 هزار میلیاردیست. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، از شهریور ۷۱ تا کنون بیش از ۲۸ سال از عمر بانک توسعه صادرات می گذرد. بانکی که رسالت اصلی خویش را کمک به صادرات غیرنفتی بیان می کند. در این میان مدیران مختلفی بر صندلی بانک توسعه صادرات ایران تکیه زدند اما در حال حاضر علی صالح آبادی مدیریت بانک را برعهده دارد. سروش ،یغمایی ، فلاح فر و مزده اعضای هیئت مدیره ای هستند که صالح آبادی را یاری می کنند. بانک توسعه صادرات ایران در پایان سال ۹۸ طبق ترازنامه تلفیقی زیان انباشته ۱۵ هزار و ۱۷۰ میلیارد رلالی دارد و البته ترازنامه خود بانک نیز گویای زیان انباشته بیش از ۲۰ هزار میلیاردیست.

آنطور که که بررسیها نشان می دهد علی صالح آبادی همزمان با مدیریت در بانک متبوعش در انجمن مالی اسلامی ایران ریاست هیئت مدیره را بر عهده دارد و در کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی عضو هیئت رئیسه است. موضوعی که باید در این باره مورد بررسی قرار داد اولا وضعیت خود بانک توسعه صادرات است که آمارها حکایت از زیان انباشته آن دارند که این مسئله لزوم دقت کافی را برای مدیران بانک به حداکثر لازم می رساند و دوماً این ابهام ایجاد می شود که آیا مدیریت یک بانک دولتی با عضویت در سایر هیئت مدیره ها در تباین نخواهد بود؟

آیا در شرایط فعلی بهتر نیست صالح آبادی از دانش خود برای کاستن زیان انباشته بانک استفاده کند تا با توجه به مسئولیت مهم بانک در موضوع صادرات غیرنفتی کارنامه بهتری داشته باشیم؟

مسئله بعدی که باید مورد توجه همه مدیران قرار گیرد اینجاست که در شرایط فعلی مهمترین موضوع اعتماد به نسل جدید مدیران جوان و مستعد است که با این تقسیم صندلی ها باید گفت که فعلا نمی توان امیدی به تحقق آن داشت.

 

بیشتر بخوانید:

ارائه ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بیش از وثایق در بانک توسعه تعاون

بانک صنعت و معدن ۹۵ درصد دارائیهایش بدهی دارد

موضوع دریافت ۸۹۴ هزار و ۴۴۲ یورو ارز دولتی توسط بیمه سامان چیست؟

بانک ایران زمین به روزهای سخت نزدیکتر شد

موضوع عجیب هیئت مدیره مؤسسه اعتباری ملل + سند

 

مطالب مرتبط