مدیریت ایران خودرو ضعیف تر از همیشه

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]مهدی خطیبی در حالی سکان مدیریت ایران خودرو را به دست گرفت که بررسی آخرین حضور او در صندلی مدیریتی ریگان خودرو دستاورد تقریباً صفر را ن...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]مهدی خطیبی در حالی سکان مدیریت ایران خودرو را به دست گرفت که بررسی آخرین حضور او در صندلی مدیریتی ریگان خودرو دستاورد تقریباً صفر را نشان می دهد و از طرفی برخی از اعضای هیئت مدیره ایران خودرو مانند محمدرضا فیض بخش و عادل پیرمحمدی که بارها در چندسال گذشته عضو هیئت مدیره این شرکت خودرویی بودند کارنامه ای که حضور آنها را به عنوان مدیران تحول آفرین نشان دهد ندارند. [/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، با روی کار مهدی خطیبی در بزرگترین گروه خودرویی کشور حرف و حدیثها در خصوص کیفیت این انتخاب زیاد شد هرچند که برخی معتقد بودند خطیبی یکی از مدیران باتجربه صنعت خودروی کشور است و حضور او می تواند اتفاقات خوبی را در صنعت خودروی کشور رقم بزند اما بررسی حضور او در ریگان خودرو نشان میدهد که او مدیر روزهای سخت نیست در حالیکه وضعیت ایران خودرو در چند دهه گذشته همیشه سخت و سخت تر شده. عمر کوتاه مدیریتی او در ریگان خودرو نشان می دهد که شاید نیاز بود تا جدا از بررسی حضور چند دهه ای او در صنعت خودرو فاکتورهای دیگری مانند ارزیابی شرکتهایی که او سابقه مدیریت آنها را دارد در نظر گرفته می شد.

ایران خودرو در چالش مدیریت

 

البته حضور او در هیئت مدیره شرکتهای زیرمجموعه ایران خودرو و نوع ارتباطاتی که همیشه در صنعت خودروی کشور بوده و هست نیز می تواند یکی دیگر از راههای رسیدن به پاسخ این سؤال باشد که چرا مهدی خطیبی باید پشت رل ایران خودرو می نشست؟

ضعف آشکار او در گفتگو با مجری شبکه افق که سوژه رسانه ها شد به درستی نشان داد که خطیبی هنوز درک درستی از جایی که در آن قرار گرفته ندارد و اگر شیوه و الگوی پاسخگویی او همانقدر باشد که در آن گفتگو دیدیم باید برای ایران خودرو بیش از گذشته نگران بود.

گفتگوی جنجالی مهدی خطیبی با مجری شبکه افق

 

در طرف دیگر ماجرا دو عضو هیئت مدیره ایران خودرو یعنی عادل پیرمحمدی و محمدرضا فیض بخش هم از قرار معلوم اگر بنا بود که باعث و بانی تغییرات ملموس در ایران خودرو شوند طی سنوات گذشته این اتفاق می افتاد اما همچنان شاهدیم که ترکیب هیئت مدیره ایران خودرو بر مدار ضعف می چرخد. ضمن اینکه عادل پیرمحمدی که به طور همزمان مدیریت ساپکو را بر عهده دارد ایکاش در ابتدا کیفیت حضورش در ایران خودرو حس می شد. محمدرضا فیض بخش نیز که حضورش در ترکیب بزرگترین خودروساز خاورمیانه زیر سؤال بردن معنای تخصص در این واحد خودروسازی است با مدرک دکترای روابط بین الملل جایگاهی در خور تعجب را در اختیار دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

Emir

پاسخ دادن

۳۱ شهریور ۱۴۰۱


آدرس سایت مدیرعامل ایرانخودرو: https://mahdikhatibi.ir/

آخرین اخبار