میلگرد بورسی ۲۰ هزار تومانی شد

میلگرد بورس کالا ۲۰ هزار تومانی و میلگرد در بازار آزاد به کانال قیمتی ۲۱ هزار تومان صعود کرد. افزایش بهای آهن‌اسفنجی و شمش فولاد در پی قطع گاز واحدهای صنعتی و مثبت ماندن انتظارات تورمی باعث شده است تا بر نرخ میلگرد در بازار داخل در دوره ر...

میلگرد بورس کالا ۲۰ هزار تومانی و میلگرد در بازار آزاد به کانال قیمتی ۲۱ هزار تومان صعود کرد. افزایش بهای آهن‌اسفنجی و شمش فولاد در پی قطع گاز واحدهای صنعتی و مثبت ماندن انتظارات تورمی باعث شده است تا بر نرخ میلگرد در بازار داخل در دوره رکود سنگین مصرفی حاکم بر بازار افزوده شود.

به گزارش رصد روز،ظرف روزهای پایانی دی ماه ۱۴۰۱ میلگرد در بازار آزاد تهران به کانال قیمتی ۲۱ هزار تومانی صعود کرد؛ ظرف این هفته، هر کیلوگرم میلگرد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران به ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

نوردکاران در هفته پایانی دی ماه بالغ بر ۱۱۳ هزار تن انواع میلگرد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه کردند. قیمت پایه این محصول برابر ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۱۹ هزار تومان تعیین شد. برای این محصول تقاضایی بالغ بر ۷۳ هزار تن در این بازار به ثبت رسید که در نهایت به فروش ۳۵ هزار و ۳۰۰ تن میلگرد با میانگین نرخ ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان انجامید. با احتساب مالیات ارزش افزوده و کارمزد ارکان بورس، نرخ تمام شده فروش هر کیلوگرم میلگرد از رینگ صنعتی بورس کالای ایران در هفته پایانی دی ماه به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

در شرایطی بر ارزش میلگرد در رینگ صنعتی بورس کالا و بازار آزاد افزوده می‌شود که دی ماه زمان سنتی رکود مصرفی حاکم بر بازار مقاطع طویل فولادی است. اما افزایش بهای آهن‌اسفنجی و شمش فولاد و مثبت ماندن انتظارات تورمی باعث شده است تا بر نرخ این محصول در دوره رکود سنگین مصرفی حاکم بر بازار افزوده شود.

صعود آهن‌اسفنجی با سیگنال ناترازی گازی

ظرف هفته پایانی دی ماه واحدهای احیا بالغ بر ۳۲ هزار تن آهن‌اسفنجی و ۱۰ هزار تن بریکت آهن‌اسفنجی در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه کردند. از ۳۲ هزار تن آهن‌اسفنجی عرضه شده در این بازار ۳۰ هزار تن به شکل نقدی و ۲ هزار تن به شکل سلف عرضه شد. برای این میزان محصول تقاضایی برابر ۶۷ هزار و ۸۰۰ تن در بازار به ثبت رسید. برتری تقاضا نسبت به عرضه و عدم امیدواری به افزایش عرضه در هفته‌های بعد باعث شد تا فولادسازان برای کسب سهم از این بازار به رقابت قابل ملاحظه قمیتی دست بزنند. به این ترتیب در حالی که قیمت پایه آهن‌اسفنجی برای عرضه در هفته پایانی دی ماه برابر ۸ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده بود، میانگین نرخ فروش این محصول به ۱۲ هزار و ۵۶۰ تومان رسید. این رقم بیشترین نرخ فروش تایید شده این محصول در این بازار است و با افزایش هزینه تولید از رشد بهای محصولات نهایی حمایت می‌کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار