نرخ تورم در منطقه یورو رکورد شکست

اداره آمار اتحادیه اروپا موسوم به یورواستات تایید کرد که تورم در منطقه یورو در ماه اوت به بالاترین رقم خود یعنی ۹.۱ درصد رسیده است و به احتمال زیاد به سمت دو رقمی شدن پیش می رود.

به گزارش رصد روز، اداره آمار اتحادیه اروپا موسوم به یورواستات تایید کرد که تورم در منطقه یورو در ماه اوت به بالاترین رقم خود یعنی ۹.۱ درصد رسیده است و به احتمال زیاد به سمت دو رقمی شدن پیش می رود.

 اداره آمار اتحادیه اروپا موسوم به یورواستات روز جمعه تایید کرد که تورم در منطقه یورو در ماه اوت به بالاترین رقم خود یعنی ۹.۱ درصد رسیده است و به احتمال زیاد به سمت دو رقمی شدن پیش می رود.

این داده ها نشان می دهد که تورم قیمت مصرف کننده در ۱۹ کشوری که از ارز یورو استفاده می کنند ۰.۶ درصد در مقایسه ماه به ماه و ۹.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است که بالاترین نرخ از زمان ایجاد این ارز در سال ۱۹۹۹ محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش یورواستات، ۳.۹۵ درصد از تغییرات سال به سال مربوط به جهش قیمت انرژی و افزایش ۲.۲۵ درصدی قیمت مواد غذایی، الکل و تنباکو بوده است.

اگر نوسان قیمت‌های انرژی و مواد غذایی فرآوری‌نشده را کنار بگذاریم، قیمت‌ها همچنان ۵.۵ درصد بیشتر از سال گذشته میلادی بود و نسبت به رقم ثبت شده ۵.۱ درصد در ماه ژوئیه بازهم افزایش نشان می‌دهد.

هفته گذشته، بانک مرکزی اروپا که هدف تورم اصلی آن ۲ درصد است، نرخ های بهره کلیدی خود را به میزان بی سابقه ۷۵ واحد افزایش داد و وعده افزایش بیشتر برای مبارزه با تورم را در حالی داد که اقتصاد منطقه یورو به سمت رکود پیش می‌رود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار