نکو: تحریم ها و سوء مدیریت مقصر اصلی شرایط اقتصادی امروز است

یک فعال سیاسی گفت: تحریم‌های یک جانبه و عدم توانایی مدیریت داخلی علت اصلی شرایط بد اقتصادی امروز است.

به گزارش رصد روز ، ابراهیم نکو در رابطه با مقصر اصلی شرایط فعلی امروز اقتصاد اظهار کرد: در شرایطی قرار داریم که همه مردم از هر طیف و گروهی از وضعیت اقتصادی ناراضی هستند. آنان حتی دیگر به دنبال مقصر نیستند و می خواهند فقط اوضاع اقتصادی به سامان شود.

وی ادامه داد: تحت تحریم‌های شدید آمریکا هستیم و توان فروش نفت و گاز نداریم و با سختی امورات مالی کشور را باید اداره کنیم. در این میان با مشکل وارد کردن مواد غذایی و دارویی رو به رو هستیم.

این فعال سیاسی گفت: با وجود آنکه از تحریم ها یاد کردم اما نمی‌توانیم سو مدیریت مسئولان را از یاد ببریم. ناتوانی مدیران در بخش اقتصادی امری آشکار است که اصلا نمی شود به تحریم ها ارتباطش داد. در موضوعاتی مثل ارز، مسکن، بانکداری، تسهیلات مالی، تثبیت بازار مالی و … به شدت دچار مشکل هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر علاوه بر دوم مشکل فوق تاثیر شرایط کرونا زده بر اقتصاد هم حال اقتصاد ایران را خراب تر کرده است. باید توجه داشته باشیم که بدون در نظر گرفتن توانایی های خود در داخل کشور هیچ گشایشی برایمان صورت نمی گیرد .

نکو در پایان گفت: نمی گویم اگر تمام نگاهمان به داخل باشد و عرصه خارجی را رها کنیم از مشکلات رها می شویم، اما باید بدانیم با سوء مدیریت فعلی ، تصمیمات نادرست و نادیده گرفتن توان داخلی قطعا با اقتصادی ورشکسته رو به رو خواهیم شد.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار