هدف‌گذاری مجتمع فولاد سبا برای تولید ۲ میلیون تن کلاف گرم

محمود محمدی فشارکی در مصاحبه با خبرنگار فولاد با اشاره به ثبت رکوردهای تولید در این مجتمع صنعتی گفت: سال ۱۴۰۱ یکی از سال‌های موفق از نظر ایمنی،کمّی، کیفی و محصولات جدید در مجتمع فولاد سبا بود. به گزارش رصد روز، محمدی با بیان اینکه طی سالی...

محمود محمدی فشارکی در مصاحبه با خبرنگار فولاد با اشاره به ثبت رکوردهای تولید در این مجتمع صنعتی گفت: سال ۱۴۰۱ یکی از سال‌های موفق از نظر ایمنی،کمّی، کیفی و محصولات جدید در مجتمع فولاد سبا بود.

به گزارش رصد روز، محمدی با بیان اینکه طی سالی که گذشت، در فولاد سبا در حوزه تولید کمّی شاهد ۵ رکورد ماهانه تولید آهن اسفنجی و دو رکورد ماهانه تولید کلاف گرم و چندین رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی، ذوب، تختال و کلاف گرم بودیم، تصریح کرد: از نظر ایمنی خوشبختانه وضعیت F.R (ضریب تکرار حوادث)و S.R (ضریب شدت حوادث)ناحیه در شرایط خوبی است و ۷ محصول جدید نیز در سال ۱۴۰۱ در مجتمع فولاد سبا تولید شد.

وی افزود: راهبردهای فولاد مبارکه برای این بخش در سال ۱۴۰۲، استفاده حداکثری از ظرفیت نصب‌شده در جهت تولید، تولید محصولات با ارزش‌افزوده بیشتر، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، تولید اقتصادی در جهت کاهش هزینه‌های تولید، جذب نیروهای دانشی و مهارتی در جهت اصلاح چارت سازمانی و ارتقای دانش با برگزاری دوره‌های آموزش تعریف شده است.

مدیر مجتمع فولاد سبا در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توسعه پایدار و هدفمند یکی از ارکان گروه فولاد مبارکه است، در فولاد سبا نیز ارتقای بهره‌وری و افزایش ظرفیت تولید در گام اول تا ۲ میلیون تن و در گام بعدی تا ۲.۵ میلیون تن در نظر است. علاوه بر اینکه پروژه‌های اصلاحی در بعضی از کارگاه‌های تولیدی تعریف ‌شده که راه رسیدن به ۲.۵ میلیون تن ذوب را در سبا تسهیل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه با حمایت‌های مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، معاونان و همکاران، دست‌یابی به ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن از نظر فنی امکان‌پذیر است و مانعی در این راه وجود ندارد، ادامه داد: برای تکمیل زنجیره تولید در مجتمع فولاد سبا، فاز مطالعاتی پروژه تولید سرد در حال طی شدن است که در صورت تصویب، امکان تولید و عرضه ورق‌های فولاد زنگ‌نزن و فولاد الکتریکی و… در مجتمع فولاد سبا نیز فراهم خواهد شد.

محمدی فشارکی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده توسط مدیریت ارشد فولاد مبارکه، در سال ۱۴۰۲ راهبرد توجه ویژه به تولید انبوه و تجاری محصولات، ورق زنگ‌نزن، فولاد الکتریکی، فولاد دوفازی و ورق کورتن در فولاد سبا در دستور کار قرار گرفته که مقدمات آن فراهم‌ شده و ان‌شاءالله با همت مدیران و کارکنان، شاهد تولید تجارتی فولادهای ویژه در مجتمع فولاد سبا در سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش همکاران مجتمع فولاد سبا قدردانی کرد و گفت: بدون شک حمایت‌های مدیریت ارشد شرکت فولاد مبارکه باعث می‌شوددر این بخش نیز با انگیزه بیشتر در مسیر تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» و اهداف کلان گروه فولاد مبارکه گام برداریم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط