هشدار کیم جونگ-اون به مردم کره شمالی | اگر غذاها را دور بریزید و اسراف کنید…

همزمان با شدت گرفتن بحران غذا در کره شمالی، کیم جونگ-اون به هموطنان خود هشدار داد در مصرف مواد غذایی صرفه‌جویی و دقت کنند تا دوران قحطی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

به گزارش رصد روز ، به نقل از دیلی میل، کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی در بیانیه اخیر خود از مردم خواست برای جلوگیری از درگیر شدن در بحران تامین مواد غذایی از زیاده‌روی در مصرف غذا و دور ریختن آن بپرهیزند. در این بیانیه تاکید شده است اگر کسی یا خانواده‌ای از دستور حزب حاکم پیروی نکند، باید منتظر پیامدهای قانونی و مجازات‌های سخت باشد.

کره شمالی به دلیل درگیر شدن با چند طوفان و سیل مرگبار و مخرب در تابستان گذشته به شدت از نظر تامین مواد غذایی به مشکل خورده است. بسته شدن مرزها با هدف جلوگیری از ورود ویروس کرونا و تحریم‌های سازمان ملل و آمریکا هم اوضاع را برای رهبران این کشور آسیایی بدتر کرده است. چین که نزدیک‌ترین متحد و همسایه کره شمالی است، در قالب کمک‌های بشردوستانه چند محموله غلات به وزن ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن و ۵۰۰ تن کود کشاورزی به پیونگ‌یانگ فرستاده است.

مردم کره شمالی معمولا در جشن‌های مربوط به سال نو در مصرف مواد غذایی زیاده‌روی می‌کردند و هر سال انبوه پسماند دور ریخته می‌شد اما امسال شرایط تامین غذا بسیار بحرانی شده و به همین دلیل حزب حاکم تصمیم گرفته است از همین حالا درباره اسراف به شهروندان هشدار بدهد. به دلیل کمبود شدید غلات، دولت پیونگ‌یانگ از مردم خواسته در میزهای مهمانی فقط میوه و سبزی بگذارند و کیک برنج و نان و شیرینی را از برنامه پذیرایی خود حذف کنند.

گفته می‌شود در بسیاری از شهرهای کره شمالی ماموران مراقبند مردم بین وسایل خود گندم و برنج و ذرت جابه‌جا نکنند. با کاهش شدید غلات در بازار، بهای برخی غذاها به شدت افزایش یافته و مردم نگران تامین مواد اولیه خوراک خود هستند. بازار مواد غذایی کره شمالی حدود ۵.۵ تن غلات نیاز دارد و برآورد می‌شود امسال حدود ۸۵۰ هزار تا یک میلیون تن کمبود داشته باشد.

 

 

 

 

 

همشهری آنلاین

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار