هیئت مدیره بیمه ایران را دریابید / از سادات میر تا یکتا اشرفی وزنه تجربه و تخصص کجاست؟

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]دو موضوع عدم تخصص و تجربه در انتصابهای اخیر دولت سیزدهم کاملاً مشهود بوده و این موضوع حالا دیگر برکسی پوشیده نیست. اما مسئله اساسی در ...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]دو موضوع عدم تخصص و تجربه در انتصابهای اخیر دولت سیزدهم کاملاً مشهود بوده و این موضوع حالا دیگر برکسی پوشیده نیست. اما مسئله اساسی در این باره عدم بازگشت از مسیری است که پیمودن آن با شرایط فعلی برای کشور هزینه زاست. یکتا اشرفی و علیرضا سادات میر دو عضو هیئت مدیره بیمه ایران از جمله انتصابهای چند وقت اخیر بودند که نگاهی به سوابق آنها پرسشهای زیادی را مطرح می کند. [/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بیمه ایران چه بخواهیم چه نخواهیم سهم قابل توجهی از بازار صنعت بیمه را در اختیار دارد. به یقین اگر اهمیت این شرکت بیمه ای را در کشور بالاتر از بیمه مرکزی ندانیم قطعاً کمتر از آن هم نیست. وجود چنین حساسیتی سبب می شود تا انتخاب اعضای هیئت مدیره آن با بالاترین کیفیت همراه باشد و دو پارامتر تخصص و تجربه توأمان در آن دیده شود. این موضوع اگرچه کف مطالبات از هر مجموعه و سازمانی است اما گویا برای برخی از سازمانهای دولتی و بنگاههای خصوصی سقفی بلند است که امکان دستیابی به آن فراهم نیست.

تغییرات جدید در هیئت مدیره بیمه ایران باعث شد تا شاهد حضور سادات میر ، یکتا اشرفی ، داریوش محمدی و حسن شریفی در آن باشیم. اما بررسی سوابق دو نفر از آنان یعنی سادات میر و یکتا اشرفی عملاً موضوع تجربه را در این بیمه به محاق می برد.

علیرضا سادات میر بیشتر در حوزه روابط عمومی فعالیت کرده و سابقه اجرایی قوی که او را در ترکیب هیئت مدیره بیمه ایران بنشاند کمتر دیده می شود. او پیش از عضویت در هیئت مدیره بیمه ایران مدیر روابط عمومی آن بود.

یکتا اشرفی نیز در ترکیب بیمه ایران با رزومه ای که از او دیده می شود و در پرتال این شرکت بارگذاری شده هیچ سابقه ای در صنعت بیمه ندارد!!!

سوابق کاری یکتا اشرفی

این اتفاق در شرایطی برای بیمه ایران می افتد که شرکت سهامی بیمه ایران با بیش از ۳۴ درصد سهم بازار بیمه کشور بزرگ ترین شرکت، بر اساس سهم بازار، نه تنها در صنعت بیمه که در کل نظام مالی جمهوری اسلامی ایران است!

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار