هیئت مدیره فولاد خوزستان در بحران / از تغییر احتمالی مدیرعامل تا تکثر صندلی رئیس هیئت مدیره

امین ابراهیمی در شرایط در فولاد خوزستان روی کار آمد که می توان گفت در بین سایر گزینه های گزینه پر حاشیه این کارخانه فولادی بود. نسبت فامیلی او با محمد کشانی مدیرعامل پیشین فولاد مبارکه یکی از مسائلی بود که فعالان این حوزه خیلی در موردش بح...

به گزارش رصد روز ، امین ابراهیمی در شرایط در فولاد خوزستان روی کار آمد که می توان گفت در بین سایر گزینه های گزینه پر حاشیه این کارخانه فولادی بود. نسبت فامیلی او با محمد کشانی مدیرعامل پیشین فولاد مبارکه یکی از مسائلی بود که فعالان این حوزه خیلی در موردش بحث داشتند و در این برخی معتقد بودند که اگر این نسبت فامیلی نبود شاید باید فرد دیگری را روی صندلی مدیرعاملی فولاد خوزستان می نشست.

شنیده ها حاکی از تحولات مدیریتی فولاد خوزستان دارد. افزایش تعداد صاحبان امضای مجاز در غیاب مدیرعامل می تواند بیانگر خداحافظی قریب الوقوع امین ابراهیمی از فولاد خوزستان باشد مسئله ای که بارها بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم شنیده ولی هربار تکذیب می شد.

از طرف دیگر بررسی ها نشان میدهد که رضا طاهری رئیس هیئت مدیره فولاد خوزستان بطور همزمان به عنوان رئیس هیئت مدیره در شرکتهای فولاد ساخت جنوب و شرکت تولیدی آرد غنچه اهواز حضور دارد. علاوه بر اینها طاهری در شرکت فنی مهندسی فولاد پایا به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره دیده می شود.

در این باره جا دارد تا مدیران فولاد خوزستان و سایر شرکتهایی را که رضا طاهری در آنها صاخب کرسی است به بازخوانی مجدد ماده ۲۴۱ قانون تجارت دعوت کرد. این ماده تصریح دارد:

تبصره ۲ (الحاقی ۱۳۹۵/۲/۲۰) – هیچ فردی نمی‌تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیات‌مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار