پوتین خواستار تغییر مسیر توسعه جهانی شد

رئیس‌جمهور روسیه در نشست مجازی سران گروه ۲۰ تأکید کرد که جامعه جهانی باید از بحران کرونا درس گرفته و از این بحران به عنوان فرصتی برای تغییر مسیر توسعه جهانی استفاده کند.

به گزارش رصد روز ، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه در نشست مجازی سران گروه ۲۰ (G20) اعلام کرد که جهان باید از بحران ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا درس بگیرد و از آن به عنوان فرصتی به‌منظور تغییر مسیر توسعه جهانی و ایجاد فضایی برابر برای حضور همه کشورها در عرصه‌ای جهانی استفاده کند.

پوتین در این رابطه اظهار داشت: «من می‌خواهیم تأکید کنم که می‌توان از این بحران [همه‌گیری کرونا] به‌عنوان فرصتی در راستای تغییر مسیر توسعه جهانی، حفظ محیط زیست و مقابله با تغییرات آب‌وهوایی، فراهم کردن فضایی برابر برای همه کشورها و اقشار مردم، بهبود سازوکارهای مؤثر برای گسترش همکاری‌های چندجانبه و تقویت نهادهای بین‌المللی استفاده کرد.»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه خاطرنشان کرد که این تغییرات باید با تکیه بر منشور سازمان ملل متحد و هنجارها و اصول پذیرفته شده بین‌المللی انجام شود.

وی در پایان تصریح کرد: «ما این تغییر مسیر را مهم‌ترین وظیفه و مسئولیت گروه ۲۰ که متشکل از بزرگترین اقتصادهای جهان است، می‌دانیم.»

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

تسنیم

مطالب مرتبط