پیام وحشتناک ترامپ به جهان!

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که رسانه ها تا کنون وی را به عنوان پیروز انتخابات معرفی کرده اند از رفتارهای ترامپ مبنی بر نپذیرفتن نتایج این انتخابات انتقاد کرد.

به گزارش رصد روز ، جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا خودداری دونالد ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات را محکوم کرده است و می‌گوید این کار پیام غلطی را درباره کشور آمریکا می‌دهد.

 بایدن گفته است مطمئن است رییس جمهوری آمریکا می‌دانسته که پیروز نخواهد شد و از خود “بی‌مسئولیتی باورنکردنی” نشان داده است.

 ترامپ سلسله شکایت‌هایی را در دادگاه‌های مختلف برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات آغاز کرده است که به جز یک شکایت تمامی آنها با شکست مواجه شده است.

 ترامپ درعین حال قانون‌گذاران ایالتی را به کاخ سفید دعوت کرده که احتمالا حاکی از تلاش او برای پیش گرفتن شیوه‌ای تازه برای تغییر نتیجه انتخابات است.

از قانون گذاران ایالت میشیگان خواسته شده روز جمعه برای دیدار با رییس جمهوری امریکا به کاخ سفید بروند.

جو بایدن موضع گیری تازه خود را پس از یک کنفرانس مجازی درباره بحران با فرمانداران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا مطرح ‌کرد.

بایدن در پاسخ به پرسشی درباره نپذیرفتن شکست از سوی آقای ترامپ گفت پیامی که این رفتار ترامپ درباره دموکراسی در آمریکا به جهان می‌فرستد عمیقا مضر است و او به عنوان “یکی از غیرمسئول‌ترین روسای جمهوری در تاریخ آمریکا در یادها خواهد ماند.”

 بایدن گفت: “دشوار می‌توان درک کرد که این مرد چگونه فکر ‌می‌کند. رفتارش واقعا تکان دهنده است.”

جو بایدن افزود: “اکثریت مردم معتقدند نتیجه انتخابات مشروع است.”

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

برنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار