پیشگامان ذوب آهن اصفهان ، جریان سازنده این شرکت را در صنایع کشور جاری ساخته اند

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ، پیشگامان ذوب آهن هریک منبع غنی از تخصص و تجربه هستند و صنعت کشور از حضور آنها بهره می برد و در واقع آنها جریان سازنده این مادر صنعت فولاد کشور را در صنایع مختلف جاری ساخته اند. به گز...

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ، پیشگامان ذوب آهن هریک منبع غنی از تخصص و تجربه هستند و صنعت کشور از حضور آنها بهره می برد و در واقع آنها جریان سازنده این مادر صنعت فولاد کشور را در صنایع مختلف جاری ساخته اند.
به گزارش پایگاه خبری ذوب۲۴، دورهمی جمعی از پیشگامان فولادسازی ذوب آهن جمعه ۱۵ بهمن در اصفهان در حالی شکل گرفت که هر یک از آنها پس از اتمام کار در مادر صنعت ایران، در صنایع دیگر مشغول به کار شده اند و از تجارب آنها در تاسیس صنایع مختلف و مدیریت و ارتقاء صنعت استفاده می شود.
گنجینه ای از تجارب ارزشمند صنعتی که علم و مدیریت آنها می تواند راهگشای نسل جوان صنعتی باشد و عرق و تعصبی که به ذوب آهن اصفهان دارند، زبانزد است . آنها همچنان پس از سالها روشن بودن ذوب آهن را مایه خوشدلی و خوشحالی خود می دانند و تبریک ۵۶ ساله شدن ذوب آهن را جزو شعار گردهمایی خود قرار دادند.
اردشیر افضلی که قبل از بازنشستگی ، معاون بهره برداری ذوب آهن بود و هم اکنون معاونت فنی اجرائی شرکت فولاد کاوه آریا را برعهده دارد با حضور درجمع بازنشستگان فولادسازی ذوب آهن اصفهان با تکیه بر تمیثلی به اهمیت این قشر برای رشد جامعه اشاره کرد و گفت: سرمایه های مالی هر فردی در بانک ها ذخیره می شود و امروز بازنشستگان هر صنف و صنعت حکم همان بانک را دارد که با مراقبت از آنها  واستفاده از دانش و تجربه آنها گاه ره صدساله را می توان یک شبه طی کرد.
وی با بیان اینکه اشتباه محض است که صنایع از سرمایه فکری و دانش بازنشستگان خود بهره نبرد، ادامه داد: ذوب آهن باید قدر بازنشستگان خود را داشته باشد و اگر قوت بدنی ندارند اما قدرت فکری دارند.
افضلی گفت: برخی از بازنشستگان  فولادسازی ذوب آهن را می شناسم که هم اکنون  به علت دانش صنعتی و تجربه کاری ، تجهیزات صنعتی برای کشورهای دیگر میسازند و همچنین فردی که مشکلات فنی صنعت را در حد چند دقیقه رفع می کند.
وی ادامه داد: چنین سرمایه هایی در اصفهان هستند که باید از آنها برای رشد و تقویت صنعت در ذوب آهن استفاده کرد.
حسین اولیایی، از پیشگامان ذوب آهن نیز با اشاره به اینکه اصفهان زمانی اقتصاد ضعیفی داشت اما بعد از شکل گیری ذوب آهن توانست گام بلندی در رشد اقتصادی و ورود سرمایه های کلان به استان بردارد، گفت: ذوب آهنی‌ها همچون دانه‌های یک تسبیح به یکدیگر وصل هستند و هر کجای ایران باشند به خاطر ارق و تعصب ذوب آهنی برای رشد آن تلاش می کنند.
وی با بیان اینکه ذوب اهن دانشگاه صنعتی ایران است و به همت بازنشستگان ذوب آهن کارخانجات متعدد فولادسازی در ایران شکل گرفت، افزود: یک زمانی تنها جوشکار درب و پنجره در اصفهان داشتیم و برای جوشکاری در ذوب آهن مجبور به آوردن سه نفر از شرکت نفت شدیم که رقم بالایی را پیشنهاد دادند و به صرفه نبود . در دوره ای از روس ها برای آموزش جوشکاری به مردم روستایی در نزدیکی ذوب آهن استفاده کردیم که تا آن زمان تنها باغبانی و کشاورزی می کردند و امروز تمام مردم این روستا به جوشکاران ماهر مبدل شدند.
وی در پایان اینگونه گفت: ذوب آهنی ها همچون آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند ، خاک را به فولاد تبدیل می کنند.
مرتضی بهنام‌نیا نیز بعنوان یکی دیگر از پیشکسوتان فولادسازی ذوب آهن اصفهان گفت : این شرکت می تواند با تشکیل اتاق فکر از نظرات و تخصص پیشکسوتان استفاده ببرد .
علی شهیدی از دیگر بازنشستگان ذوب آهن اصفهان نیز اظهار داشت : کار در این صنعت با خطر همراه است اما با تدابیری که اتخاذ می شد خطرات به حداقل کاهش پیدا می کرد.
عبدالله ادیبی و دریاقلی حسین زاده  هرکدام  مطالبی پیرامون مشکلات بازنشستگان بیان داشتند و در خصوص تعهد کارکنان ، ایثار و از خودگذشتگی آنها اظهارداشتند :  در دوران دفاع مقدس با وجودی که در معرض بمباران قرار گرفتیم اما خط تولید را رها نمی کردیم  چون ذوب آهن تجهیزات جنگ را می ساخت و مردم با جان و دل پیشتیبان رزمندگان بودند.

مطالب مرتبط