پیش بینی بورس فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا 7 اردیبهشت 1400 از روند صعودی خبر می دهد. همانطور که پیش تر نیز گفته شد روزهای دوشنبه و سه شنبه روزهای سرنوشت سازی برای شاخص بودند

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ از روند صعودی خبر می دهد. همانطور که پیش تر نیز گفته شد روزهای دوشنبه و سه شنبه روزهای سرنوشت سازی برای شاخص بودند. امروز شاخص با بیش از ۱۵ هزار واحد رشد به ۱ میلیون و ۲۰۲ هزار واحد رسید که ارزش معاملات آن بیش از ۱۲ هزار میلیار رشد کرد که نشان از ورود نقدینگی به بازار دارد. البته این موضوع را نیز باید اضافه کرد که کف حمایت اصلی از شاخص محدوده ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد بوده که نزدیک شدن به آن می توانست شرایط را برای صعود بهتر و با ثبات تر فراهم کند.

عرضه های امروز و جمع شدن صف فروش نمادهای بزرگ همانطور که مشخص است و پیشروی بانکها در روز صعود شاخص نشان می دهد که لیدر بازار پر نوسان سرمایه نمادهای بزرگ بخصوص بانکها و فلزات هستند. روند تکنیکالی نشان می دهد که سقف و کف فعلی فاقد اعتبار لازم هستند و نمی توان خیلی به آنها امید داشت. کانال بزرگ بین یک میلیون و ۱۳۰ تا ۱ میلیون و ۲۵۲ هزار از شکاف بزرگی خبر می دهد که احتمالا باید ماههای زیادی در این کانال منتظر نوسانات بزرگ و کوچک بود.

واکنش امروز هم کف کانال کوتاه مدت و پولبک به ترندلاین داینامیک خودش بود که در ادامه به نظر می رسد کف کانال انتخاب رروند پیش رو باشد.

 

تحلیل بنیادی پیش بینی بورس فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا _ چهارشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: در جلسه کمسیون اقتصادی با مسئولان سازمان بورس تصمیمات مهم و کارسازی گرفته شد که از مهم‌ترین آنها انتقال ۱ درصد از صندوق توسعه به صندوق تثبیت و نگهداری یک ساله مالیات بازار سرمایه در صندوق توسعه که این موضوع می‌تواند مبلغ قابل توجهی را برای کمک به بازار سرمایه فراهم کند.

از طرف دیگر خط اعتباری به صندوق‌های بزرگ می‌تواند محرک رشد قوی برای بازار باشد و حتی قدرت صندوق‌ها را نیز می‌تواند افزایش دهد. در مجموع تصمیمات خوبی گرفته شده ولی مانند تصمیمات گذشته فعلاً این بیانات به عمل نگراییده است و تا عمل فاصله داریم، امید است که اگر قصد حمایت جدی دارند این تصمیمات را به سرعت عملی سازند تا بتوانیم بازار را زودتر نجات دهند.

بازار سرمایه امروز روند صعودی به خود گرفته اما در سهم‌های شاخص ساز نه در کلیت بازار البته اینقدر وضعیت شرکت‌ها مناسب است که اگر کمکی هم به بازار نمی‌شد روند صعودی می‌شد آن هم بعد از ۸ الی ۹ ماه ریزش این کمک‌ها زمان تعادل و بازگشت به صعود مجدد را سریع‌تر فراهم می‌کند.

پیش بینی می‌شود بازار در سهام‌های شاخص ساز مثبت باشد. احتمالاً جمع‌آوری صفوف فروش و به تعادل رسیدن سهام‌های کوچک بازار وجود دارد.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار