پیش بینی قیمت طلا ۲۳ اسفند ۹۹ / بازار بدون تغییر خواهد ماند

پیش بینی قیمت طلا 23 اسفند 99 حکایت با توجه به تلاشها برای عدم کاهش قیمت جهانی فلزات گرانبها با تغییر خاصی  روبرو نیست.

به گزارش رصد روز ، پیش بینی قیمت طلا ۲۳ اسفند ۹۹ حکایت با توجه به تلاشها برای عدم کاهش قیمت جهانی فلزات گرانبها با تغییر خاصی  روبرو نیست. از طرفی برآوردها نشان می دهد که خریداران طلا فعلا اشتهایی برای خرید ندارند با این حساب هرچند که قیمت طلای جهانی کمی با افزایش همراه است اما این میزان تأثیر زیادی روی بازار طلای داخلی نخواهد گذاشت و در نتیجه قیمت طلا بدون تغییر خاصی به روند خود ادامه می دهد.

همانطور که برآورد شده بود قیمت طلای جهانی برای دومین روز متوالی افزایش یافت و به دنبال آن افزایش قیمت طلا و سکه و کاهش قیمت دلار را به همراه داشت. امروز قیمت طلا ۱۸عیار ۱.۰۲۵.۷۰۰معامله شد. قیمت طلای ۲۴ عیار نیز با قیمت ۱.۳۷۱.۶۰۰ تومان معامله می شود. علت افزایش قیمت نقره می تواند تحت تاثیر عرضه اولیه آن در بورس و سبز بودن  چراغ آن باشد.

قیمت طلا

قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین
طلای ۱۸ عیار ۱۰,۲۸۷,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۰,۱۷۷,۰۰۰ ۱۰,۳۰۱,۰۰۰
طلای ۲۴ عیار ۱۳,۷۱۶,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۳,۵۶۹,۰۰۰ ۱۳,۷۳۵,۰۰۰
طلای دست دوم ۱۰,۱۵۰,۲۲۰ (۰%) ۰ ۱۰,۰۴۰,۸۸۰ ۱۰,۱۶۳,۸۸۰
گرم نقره ۹۹۹ ۱۹۴,۳۰۰ (۰%) ۰ ۱۹۴,۳۰۰ ۱۹۴,۳۰۰
پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا

قیمت سکه امروز جمعه ۲۲ اسفند ۹۹

امروز در بازار آزاد قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با قیمت ۱۰.۲۹۸.۹۰۰ تومان معامله شد و هر سکه طرح امامی نیز با قیمت ۱۰.۵۱۶.۰۰۰تومان خرید و فروش شد.
قیمت هر قطعه نیم سکه بر اساس ارزش گذاری در بازار ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.گفتنی است، طلافروشی ها در بازار امروز هر قطعه ربع سکه را به قیمت ۴ میلیون تومان به فروش می رسانند که خبر از کاهش قیمت طلا دارد. امروز قیمت سکه یک گرمی در بازار ایران ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ارزش گذاری شده است.

قیمت سکه

قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین
سکه امامی ۱۰۵,۱۶۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۰۴,۶۸۰,۰۰۰ ۱۰۵,۸۲۰,۰۰۰
سکه بهار آزادی ۱۰۲,۹۸۹,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۰۱,۹۷۹,۰۰۰ ۱۰۳,۰۱۹,۰۰۰
نیم سکه ۶۲,۰۰۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۶۱,۵۰۰,۰۰۰ ۶۲,۰۰۰,۰۰۰
ربع سکه ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۳۸,۵۰۰,۰۰۰ ۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سکه گرمی ۲۲,۵۰۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۲۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲۲,۵۰۰,۰۰۰

چرا دلار و طلا رابطه معکوس دارند؟

ادامه پیش بینی قیمت طلا ۲۳ اسفند ۹۹ ؛ رابطه دلار و طلا چرا برعکس هم است؟ چرا وقتی دلار بالا می‌رود طلا پایین می‌آید و برعکس آن، چرا وقتی دلار پایین می‌رود ارزش طلا در بازارهای جهانی در حال افزایش است؟

در این مقاله قصد داریم این را برای شما کامل توضیح دهیم. البته قبل از اینکه وارد بحث های مفصل در این خصوص بشویم این را لازم است بگویم که همیشه به این صورت نیست که این دو دارایی این رابطه را با هم داشته باشد.این موضوعی بود که اتفاقاً یکی از دوستان هم در پیج اینستاگرام ما سوال کرده بود و گفته بود که گاهی اوقات در نمودار می‌بیند که هر دوی این‌ها در یک جهت حرکت می‌کنند.

این ۲ نکته را به یاد داشته باشید:

  1. این اتفاق همیشگی نیست ولی در غالب موارد به این صورت رفتار می کنند.
  2. نکته دوم اینکه معمولاً این طلا است که از دلار پیروی میکند. یعنی زمانی که دلار حرکتی به سمت بالا یا پایین انجام می‌دهد، طلا در خلاف جهت آن حرکت می کند و البته این هم باز وحی منزل نیست و گاهی خلاف این مورد هم دیده می‌شود. اما در حالت کلی دلار پیشرو هست و رهبری می‌کند و طلا پیروی می‌کند از رفتار دلار.

اما چرا دلار و طلا رابطه معکوس با هم دارند؟

برای توضیح این ارتباط بین دلار و طلا سه دلیل را میتوان در نظر گرفت.

دلیل اول:

ادامه پیش بینی قیمت طلا ۲۳ اسفند ۹۹ ؛ اگر خیلی ساده بخواهیم صحبت کنیم اولین دلیل این است که وقتی شما چارت طلا را بررسی می‌کنید می‌بینید که صورت کسر طلا هست و مخرج کسر دلار (XAU/USD). به این معنی که ارزش طلا در برابر دلار سنجیده می شود.

بنابراین خیلی واضح هست، زمانی که ما یک کسر داریم که صورت و مخرج آن دو دارایی متفاوت هستند، وقتی که یکی از آنها زیاد شود دیگری احتمالاً در حال کاهش است و خارج قسمت کسر ما در حال تغییر است. خیلی ساده اگر بگوییم صورت و مخرج با هم رابطه معکوس دارند. این شاید ساده ترین روش باشد برای اینکه ما بتوانیم این رابطه بین دلار و طلا را بررسی کنیم.

دلیل دوم:

ادامه پیش بینی قیمت طلا ۲۳ اسفند ۹۹ ؛ اما از طرف دیگر اگر به صورت فاندامنتال یا بنیادی بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم، می‌توانیم این مورد را در نظر داشته باشیم که زمانی که دلار در حال افزایش ارزش خود در بازار است (ما قبلاً در مقاله شاخص دلار چیست؟ شاخص دلار را بررسی کردیم و راجع به اینکه ارزش دلار در مقایسه با ۶ ارز دیگه محاسبه می‌شود صحبت کردیم. پیشنهاد میکنم این مقاله را از دست ندهید)، در واقع به این معنی هست که قدرت آن شش ارز دیگر در مقابل دلار در حال کاهش است.

پس بنابراین چه اتفاقی می‌افتد؟

ادامه پیش بینی قیمت طلا ۲۳ اسفند ۹۹ ؛ وقتی ارزش دلار بالا میرود آن شش ارز دیگر کمتر توانایی خرید طلا را دارند، چرا که پول آنها نسبت به دلار ضعیف تر شده است. برعکس آن زمانی که ارزش دلار در حال کاهش است، قدرت ارزهای دیگر برای خرید طلا بالا می‌رود.

مثلاً در همین چند وقت گذشته می‌بینیم که ارزش دلار در برابر یورو یا پوند یا سایر ارزها روز به روز در حال کاهش است. به عنوان مثال همین الان هر یک یورو تقریباً به اندازه ۱.۲۱ صدم دلار ارزش داره. یعنی بیست و یک درصد بیشتر از دلار ارزش داره.

بنابراین بیایید با هم بررسی کنیم:

اگر یک آمریکایی بخواهد الان یک اونس طلا بخرد، باید تقریباً ۱۷۰۰ دلار پول بپردازد. در حالی که اگر یک نفر بخواهد با یورو یک اونس طلا بخرد فقط باید در حدود ۱۳۰۰ یورو پرداخت کند.

The relationship between gold and the dollar

پس بنابراین زمانی که ارزش دلار در حال کاهش است، سایر ارزها توانایی این را بیشتر پیدا می‌کنند که بتوانند طلا بخرند. این باعث می شود که تقاضا برای طلا بالا برود و افزایش تقاضا برای طلا به معنی افزایش ارزش آن در بازار است.

اما دلیل سوم را هم به شما بگویم

ادامه پیش بینی قیمت طلا ۲۳ اسفند ۹۹ ؛ هر زمان در اقتصاد آمریکا شرایط خوب باشد از آن سمت دلار هم ارزشش تقویت می‌شود، این یک موضوع بدیهی است. در این حالت مردم  می‌آیند و در اقتصاد و بازارهای اقتصادی سرمایه گذاری می کنند. مثلاً در بورس و سایر بازارها و سرمایه ها به سمت اقتصاد امریکا می‌آید. این باعث تقویت دلار می شود. اما برعکس آن، مثلا در همین شرایطی که آمریکا با کرونا به شدت درگیر است پول از اقتصاد خارج می‌شود و سرمایه‌گذار‌ها ترجیح می‌دهند که سرمایه‌هایشان را به سمت سرمایه‌گذاری‌های امن‌تر ببرند، مثل طلا یا مثلاً اتفاقی که در رابطه با بیت‌کوین هم دیدیم افتاد و ارزش آن بالا رفت. البته هنوز نمی شود بیت‌کوین را یک سرمایه‌گذاری امن بشناسیم، اما به هر حال شباهت‌هایی رو با طلا می‌تواند داشته باشد. پس این موضوع هم باعث می‌شود ارزش طلا بالا برود و ارزش دلار کاهش پیدا کند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۳ اسفند ۹۹

ادامه پیش بینی قیمت طلا ۲۳ اسفند ۹۹ ؛ با توجه به روند کاهشی در قیمت جهانی طلا لذا برای آخر هفته جاری با کاهش قیمت طلا رو به رو هستیم که می تواند تحت تاثیر فروش اوراق قرضه در بازار باشد که با کاهش نقدینگی در بازار با کاهش خرید و فروش طلا و کاهش تقاضا رو به رو شدیم که بازار طلا با رو به رو شدن با مازاد عرضه موجود قیمت خود را در سیستم بازار کاهش می دهد. این کاهش تقاضای سکه موجب شکستن حباب سکه شد  بنا بر پیش بینی هایی که شده بود.

اگر تا پایان سال جاری با کاهش قیمت طلای جهانی همچنان رو به رو باشیم لذا انتظار افزایش قیمت سکه به بیشترین مقدار قبل یعنی کانال سکه های ۱۶ میلیونی، نباید داشته باشیم. بازار فروش سکه و طلا با توجه به کاهش قیمت ها این روزها داغ تر می شود و با مازاد عرضه به وجود آمده نیز انتظار کاهش بیشتر قیمت ها را خواهیم داشت.

 

 

 

 

تیتر یک آنلاین 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار