پیش بینی قیمت طلا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش بینی قیمت طلا 8 اردیبهشت 1400 نشان می دهد که با توجه به نوسانات لامروز قیمت طلا نیز کمی کاهش پیدا کند اونس طلای جهانی اگرچه امروز افزایش داشت اما در بازار داخلی شاهد کاهش 11 هزار تومانی طلا بودیم. 

به گزارش رصد روز ، قیمت طلا در کانال یک میلیون تا ۹۹۸ هزار تومان در روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ نوسان داش. در آخرین ساعات سه شنبه بهای این فلز گرانبها در بازار طلای تهران به ۹۹۸ هزار و سیصد تومان رسید در حالبکه در شروع بازار این نرخ بیش از ۱ میلیون تومان بود. بسیاری معتقدند که وضعیت فعلی طلا در دنیا به ارزش دلار و کاهش تقاضا بستگی دارد از طرف دیگر در کشورمان این نوسات بیشتر احساس می شود. با این حساب در روزهای منتهی به آخر هفته پیش بینی قیمت این فلز گرانبها برای فعالان این بخش بسیار حائز اهمیت است. قیمت فردایی سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز ۱۰ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان بود و نیم سکه نیز ۵ میلیون ۶۴۵ هزار تومان قیمت گرفت اما در نهایت در بازار امروز شاهد افت قیمت آنها بودیم. پیش بینی قیمت طلا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ نشان می دهد که با توجه به نوسانات لامروز قیمت طلا نیز کمی کاهش پیدا کند اونس طلای جهانی اگرچه امروز افزایش داشت اما در بازار داخلی شاهد کاهش ۱۱ هزار تومانی طلا بودیم.

 

پیش بینی قیمت طلا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

هر اونس طلا امروز با سه دلار افزایش در کانال یک هزار و ۷۸۱ دلار معامله شد. همچنین قیمت دلار در بازار ایران اندکی افزایشی بود. با وجود این و برخلاف قاعده، هر گرم طلا در بازار تهران امروز کاهش قیمت داشت. فروشندگان طلا می‌گویند کاهش قیمت طلا سه دلیل دارد: کاهش میزان تقاضا، انتظار کاهش قیمت دلار و افزایش تولید واکسن کرونا بازار طلا را تحت تاثیر قرار داده است.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران هم به تجارت‎‌نیوز گفت: نزدیک شدن به مذاکرات تاثیر زیادی در ثبات قیمت طلا داشته است و انتظار فعالان بازار طلا هم تداوم روند کاهشی قیمت‌هاست.

طلا بخریم یا نخریم؟

حالا برخی فروشندگان معتقدند که شرایط فعلی زمان مناسبی برای خرید طلاست اما عده دیگری به مذاکرات هسته‌ای خوشبین هستند و بر این باور هستند که طلا و سکه ارزان‌تر می‌شود. به گفته محمدولی، طلا دیگر گران نمی‌شود اما قیمت سکه هم  به کانال ۹ میلیون تومان برنمی‌گردد. هرچند که ممکن است سکه به صورت مقطعی و کوتاه مدت در کانال ۹ میلیون تومان نوسان داشته باشد اما در این قیمت ثابت نمی‌ماند.

گفتنی است امروز  هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۱۱ هزار تومان کاهش به ۹۸۵ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با یکهزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون و ۹ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش به قیمت پنج میلیون و ۵۵۰ تومان فروخته شد. ربع سکه بدون تغییر ماند و با قیمت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه یک گرمی اما ۵۰ هزار تومان ارزان و با قیمت دو میلیون تومان معامله شد.

روز گذشته مسعود یزدانی، نایب رئیس اول اتحادیه طلا پیش‌بینی کرده بود که امروز (فردا) قیمت‌ها تغییر چندانی ندارد.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار