کاخ جنجالی سیمرغ وسط جنگل مازندران؛ ورود قوه قضاییه +فیلم

ماجرای کاخ پرحاشیه سیمرغ مجدداً ورد زبان‌ها شده و این بار با ورود دستگاه قضا باید دید تصمیم نهایی در این زمینه چیست؟ کاخی که برای ساخت آن بیش از ۳۰ هزار متر مربع از باغات مرکبات تخریب شده است.

به گزارش رصد روز ،همه چیز از فروش یک ویلای بسیار بزرگ آغاز شد، صاحب این مجموعه که برای فروش کاخ خویش اقدام به انتشار آگهی در فضای مجازی کرده بود با واکنش افکار عمومی مواجه شد که چه طور مجموعه‌ای به این بزرگی درست وسط اراضی کشاورزی مجوز ساخت دریافت کرده است.

در حالی این کاخ بزرگ در مازندران ساخته شده که متولیان استانی حساسیت‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از تغییر اراضی کاربری در استان مازندران را در دستور کار خویش قرار داده اند.

دست اندازی به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی طی این سال‌ها با حساسیت‌های ویژه‌ای مواجه است، تخریب چندین بنای غیرمجاز و رسانه‌ای شدن آن حتی مردم را نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز حساس کرده است.

حساسیت‌های جدی دستگاه‌ قضا هم تا حدوی زمینه کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز را فراهم کرده است با همه این وجود این سوال برای افکار عمومی ایجاد شده که چرا با وجود حساسیت‌های موجود کاخ بزرگی در وسط زمین کشاورزی به وسعت سه هکتار احداث شده است.

برای ساخت این عمارت مجلل که با چندین اتاق خواب، سالن بیلیارد، چندین تالار مجزا و ده‌ها امکانات دیگر با قیمت نجومی برای گروهی خاص در حال احداث است، بیش از ۳۲ هزار متر مربع از باغات مرکبات تخریب شده است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی کل کشور در زمینه رسیدگی به تخلفات مربوط به ساخت یک ابر ویلا در یکی از روستاهای استان مازندران اظهار کرد: ممکن است برخی تصور کنند ساخت و ساز یک ویلا چه اهمیتی داشته که سازمان بازرسی به موضوع آن ورود کرده است؛ این موضوع صرفا رسیدگی به یک ساخت و ساز غیرقانونی نبود؛ چنانچه به تخلفات صورت گرفته در ساخت این ویلا بی‌توجهی می‌شد این امر ساخت و سازهای غیرقانونی دیگری را در آن منطقه در پی داشت.

رئیس قوه قضائیه گفت: پیگیری ساخت ویلای غیرقانونی مورد اشاره زمانی اثربخش است که منتهی به رفع تخلفات در مورد ویلای مزبور و جلوگیری از موارد مشابه شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده‌های زیادی که در حوزه زمین و اراضی در قوه قضائیه تشکیل شده و می‌شود، گفت: با توجه به شناختی که شخص رئیس‌جمهور وجود دارد بسیار امید داریم اقدام عاجلی از ناحیه دولت برای ساماندهی موضوع زمین، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تغییر کاربری‌ها و دستگاه‌های صادرکننده مجوز و پروانه ساخت‌وساز، صورت گیرد.

 

 

مطالب مرتبط