۴۵ میلیارد یورو ارز صادراتی به کشور بازگشت

دبیر کمیته اقدام ارزی اظهار داشت: بر اساس اخرین آمار ایفای تعهدات ارزی مربوط به صادرات از ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۰ آذر ماه ۹۹ و همچنین ایفای تعهدات ارزی در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰، صادرکنندگان کشور نسبت به ایفای ۷۲ درصد...

به گزارش رصد روز، احسان قمری با اشاره به تسهیل صورت گرفته در حوزه ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان اظهار کرد: بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات، تنها دستورالعمل و فصل الخطاب ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان بوده و سعی شده کلیه دغدغه‌های صادرکنندگان مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به گستردگی این بسته و از آنجا که این دستورالعمل، کلیه مشکلات و معضلات ایفای تعهدات ارزی از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ را تحت پوشش قرار داده و راهکارهای کاربردی ارائه می‌کند. لازم است چارچوب کامل آن برای کلیه صادرکنندگان تبیین شود.

قمری همچنین اضافه کرد: تاکنون نسبت به برگزاری دوره آموزشی و تبیین این بسته در قالب وبینار برای صادرکنندگان استان‌های خراسان رضوی، زنجان، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان، فارس، هرمزگان و بوشهر اقدام شده و بیش از ۳۰۰ صادرکننده مشکلات خود را طرح کرده و راهکارهای کاربردی جهت ایفای تعهدات آنها ارائه شده است .

دبیر کمیته اقدام ارزی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ صادرکننده از طریق مراجعه به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی در تهران و یا سازمان‌های صمت استان‌ها یا از طریق مکاتبه، نسبت به تشکیل پرونده با هدف مرتفع کردن مشکلات فراروی ایفای تعهدات خود اقدام کرده‌اند.

قمری بیشترین موارد طرح شده توسط صادرکنندگان را مربوط به ایفای تعهدات ارزی سال ۹۷ و همچنین موارد مربوط به معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان اعلام کرده و خاطر نشان ساخت: فرآیند ایفای تعهدات ارز حاصل از صادرات از محل ورود موقت نهایی و به کلیه صادرکنندگان ابلاغ شده است.

این مسئول با اشاره به آخرین آمار ایفای تعهدات ارزی مربوط به صادرات اظهار داشت: از ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۰ آذر ماه ۹۹ و همچنین ایفای تعهدات ارزی در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰، صادرکنندگان کشور نسبت به ایفای ۷۲ درصد از تعهدات ارزی خود اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر این اساس، از مجموع ۲۴۷۰۰ صادرکننده که ۷۲ میلیارد یورو صادرات در این بازه زمانی داشته‌اند، نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود به میزان ۴۵ میلیارد یورو اقدام کرده‌اند، همچنین با توجه به تعدیلات انجام شده، تعهدات ارزی صادرکنندگان برابر با ۶۲ میلیارد یورو بوده است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

ایلنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار