بانک آینده شاهکار جدید خلق کرد / تسهیلات ۴۲ هزار میلیارد تومانی به ایران مال + سند

طبق صورتهای مالی شش ماهه 99 ، بانک آینده بیش از 105 هزار میلیارد تومان تسهیلات به اشخاص غیر دولتی پرداخت کرده که در این میان تسهیلات اعطایی به سه شرکت زیر مجموعه معادل 51 درصد از تسهیلات به اشخاص غیر دولتی است.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، زیان انباشته بیش از ۱۷۶ هزار میلیاردی و ابهام در پرداخت برخی تسهیلات به شرکتهای زیر مجموعه چالش جدی برای نظام بانکی است که توسط بانک آینده رقم خورده است و به عقیده برخی از فعالان اقتصادی انحلال این بانک منطقی تر از حیات آن خواهد بود.محمد فطانت فرد وامدار سوءمدیریت مدیرانی است که سرمایه های زیادی از بانک را به شیوه های نامتعارف حیف و میل کردند. پرداخت تسهیلات به شرکت توسعه بین الملل ایران مال بیش از سقف تعیین شده پر رنگ ترین مسئله ایست که همگی بسیار در موردش حرف زدند. قصد پرداختن به گذشته این بانک را نداریم زیرا حواشی این بانک آنقدری زیاد است که هربار می توان روایت تازه ای از آن داشت.

 

بانک آینده در صورتهای مالی شش ماهه ۹۹ با هزینه جرائم ۳۵ میلیاردی روبروست موضوعی که معنای آن باید توسط بانک روشن شود اما به طور معمول این نوع جرائم مربوط به هزینه اضافه برداشت مربوط می شود.

 

 

طبق صورتهای مالی شش ماهه ۹۹ ، بانک آینده بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به اشخاص غیر دولتی پرداخت کرده که در این میان تسهیلات اعطایی به سه شرکت زیر مجموعه معادل ۵۱ درصد از تسهیلات به اشخاص غیر دولتی است.

 

شرکت ارزش آفرینان آینده ۸۹.۸۲۸ میلیارد ریال ، شرکت بهار اقتصاد کامیاران ۳۸.۹۲۶ میلیارد ریال از این تسهیلات را به خود اختصاص دادند. اما شرکت سومی که در موردش همیشه حرف و حدیث در ردیف تسهیلات اعطایی بانک آینده وجود دارد شرکت توسعه بین الملل ایران مال است که به تنهایی با دریافت ۴۲۶.۹۸۲ میلیارد ریال ۴۰ درصد از تسهیلات این بخش را برای خود می بیند.

 

 

وضعیت در بانک آینده از هر حیث پیچیده است نگاهی به وضعیت زیان خالص این بانک بیان می کند که زیان خالص آن طی یکسال رشد ۲۵۷ درصدی دارد اما دست و دلبازی بانک در اعطای تسهیلات به شرکتهای زیرمجموعه علیرغم کفایت سرمایه بسیار پائین شائبه های زیادی را خلق میکند.

 

هرچند که محمد فطانت فرد در موضوع حاشیه های گذشته این بانک حضور نداشته اما به عنوان مدیرعامل بانک وظیفه پاسخگویی به ابهامات مطرح شده را دارد.

 

 

 

مطالب مرتبط

8 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

جعفر خلیلی یکتا

پاسخ دادن

۱۵ دی ۱۳۹۹


بررسی و کالبد شکافی بانک آینده و سایر بانک‌های خصوصی و حساسیت برروی منابع و مصارف اینگونه بانک‌ها بسیار اهمیت دارد. البته نباید اصل مسله فراموش شود که بانک آینده و مدیران محترم آن با توجه به شرایط و امکانات موجود خود کار بانکی مراودات تجاری بوده و درصدد انجام کار اقتصادی و سود آوری بوده است. اما سرمایه گذاری در پروژه ای که اطمینان از بازگشت اصل و سود تسهیلات تضمین باشد با شرایط کنونی جامعه وجود داشت. ریسک بالای سرمایه گذاری در پروژه‌های دیگر غیر از ایران مال با توجه به اون حجم بالا و اشتغال زایی و اطمینان صددرصدی اصل و سود تسهیلات راه دیگری را پیش رو داشتند..؟؟!!

علی

پاسخ دادن

۱۵ دی ۱۳۹۹


فکر نمیکنید با این تحلیل بی مدرک و سند داری به سهامدار خورد لطمه میزنی

    امین رجب خواه

    پاسخ دادن

    ۱۵ دی ۱۳۹۹


    به دو موضوع باید توجه کرد اولا همه مردمی که به نحوی با بانک در ارتباطن جزو سهامداران بانک محسوب میشن اینکه 51 درصد از تسهیلات به بخش خصوصی شامل سه شرکت زیر مجموعه بانک شده تضییع حقوق مردم نیست؟ دوما از خبر بی سند و مدرک گفتین پیشنهاد میکنیم که خبرای بانک آینده رو در همین پایگاه خبری دنبال کنین اگه مطلب بی سند و مدرکی مشاهده کردین به ما اطلاع بدین. در هرصورت ما خوشحالیم از اینکه مارو خوندین

ایمان

پاسخ دادن

۱۶ دی ۱۳۹۹


بانک آینده قویترین بانک ایران است شک نکن

محمد

پاسخ دادن

۱۶ دی ۱۳۹۹


از صدقه سری یه عده آدم تن پرور و پول داری که پول مفت به دست آوردن و سرمایه هاشون رو گذاشتن توی بانک تا با سودهای نا متعارف که همان نزول می باشد زندگی بکنن دریغ از اینکه همین بانکها با پول مردم ساخت و ساز میکنن و بعد از اتمام پروژه ها که هزینه تمام شده به اضافه سودی که به سپرده ها داده شده میشه قیمت تمام شده مسکن حالا بانک برای جبران سودهای پرداختی قیمت مسکن های ساخته شده را بالا برده و عاقبت میشود گرانی مسکن که در صورت عدم فروش دوباره روی مسکن‌های ساخته شده مبالغی می گذارند . و نتیجه دوم آن اینست که شخصی که سپرده در بانک گذاشته اول ارزش پولش پائین می آید چون با آن پول دیگر نمی تواند مسکن‌های با قیمت گذشته را بخرد . دوم دیگر با آن پول کاری نمی تواند شروع کند و عادت می‌کند به سود بانکی و سر آخر برده داری نوین بانکها ... بعد هم همین سپرده گذارن می آیند و میگویند که همه چیز را جمهوری اسلامی گران کرد؟! جواب خیر هم وطنی که سپرده های بلند و کوتاه در بانک باز کردی خودت باعث گرانی شدی ،، که تمام تبعات این روش زندگی بر روی سایر مردم تاثیر گذار خواهد بود .

خسروانی

پاسخ دادن

۱۶ دی ۱۳۹۹


اگه حقیقت داره تا برم پولمو بردارم؟

خداداد

پاسخ دادن

۱۶ دی ۱۳۹۹


اولا تقریبا همه بانک ها زیان انباشته دارن و مشمول قانون۱۴۱ تجارتن مثل بانک دی و حتی تجارت و صادرات و باقی بانک ها با افزایش سرمایه بالای هزاردرصدی براحتی از این ضرر و انباشته میان بیرون.دوما چقدر این نوع لحن متعصبانه ست..چند ساله همین خبر هی میگن میگن..بعدشم اینجا بانک مرکزی داریم که این بانک ها رو تضمین کرده و خودش میدونه کی افزایش سرمایه شون رو اعمال بکنه.پس کاسه داغ تر از آش نشید لطفا..به نسبت بعضی بانک ها خیلی خیلی خیلی اوضاعش بهترم هست

طوفان

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۳۹۹


مردم هر چه زودتر پول از بانک آینده خارج کنید با این اوضاع پیش آمده هیج اعتباری به بانک اینده نیست. به همه اطلاع رسانی کنید توی گروها تلگرای و اینستاگرامی.

آخرین اخبار