تبلیغات ۱۸۲ میلیاردی بانک آینده با زیان ۱۳۲ هزار میلیاردی

تکرار آمار وخامت بار در بانک آینده تنها به معنی تأکید روی شرایطی است که مدیران اقتصادی و تصمیم گیران در این زمینه را به دقت بیشتر روی شرایط بانک آینده فرا می خواند و شاید بتوان درباره نوع ادامه این بانک در نظام پولی بانکی تصمیمات دیگری گر...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در گزارش قبلی در مورد بانک آینده به سودسازی حبابی آن با توجه به آمار در دسترس توضیحاتی داده شد و مشخص شد که روند سودسازی این بانک با واقعیت موجود سازگاری ندارد و نمی توان این روند را منطقی دانست. اما جدیدترین بررسیها در بانکی که با کفایت سرمایه بسیار پائین و بدهی های بالا مشغول به فعالیت اتفاق عجیب دیگر را نشان می دهد که در این مورد طبیعتاً باید مدیریت آن یعنی محمد فطانت فرد حقیقی یا سایر مدیران برنامه ریز در این بانک پاسخ دهند.

تکرار آمار وخامت بار در بانک آینده تنها به معنی تأکید روی شرایطی است که مدیران اقتصادی و تصمیم گیران در این زمینه را به دقت بیشتر روی شرایط بانک آینده فرا می خواند و شاید بتوان درباره نوع ادامه این بانک در نظام پولی بانکی تصمیمات دیگری گرفت.

زیان انباشته ۱۳۲ هزار میلیارد ریالی که بیش از ۸ برابر از سرمایه بانک بیشتر است و بدهی های بالای این بانک که از دارائیهای آن پیشی گرفته همگی نشان از یک موضوع واحد در آن دارد که باید از زیان موجود به هر شکلی جلوگیری کرد که این مسئله با صرفه جویی در هزینه ها تا حدودی امکان پذیر خواهد بود.

اما بررسیها حکایت از ماجرای دیگر دارد زیرا در بانک محمد فطانت فرد حقیقی طی سال ۹۸ بیش از ۱۸۲ میلیارد تومان هزینه تبلیغات شده که باید پرسید آیا برای بانکی که در این شرایط قرار دارد این سطح از هزینه ها معقول و منطقی است؟ دوماً اینکه آمار موجود حکایت از ادامه وضعیت دشوار در بانک دارد که در این صورت باید دید ثمره این تبلیغات هنگفت برای این بانک کجاست؟

تبلیغات بانک آینده

بدون شک در این زمینه مدیران بانک آینده اتفاق نظر دارند که وضعیت در این بانک اصلا جالب نیست پس تا جایی که ممکن است باید از روند رو به رشد هزینه ها جلوگیری کرد اما این آمار رقم بالای تبلیغات حکایت دیگری دارد.

 

بیشتر بخوانید:

ابهامات عجیب در بزرگترین زنجیره تولید و توزیع مرغ گوشتی کشور + سند

افت ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت طلا و سکه / هشدار به خریداران

” وبانک ” در نزول

یک انتصاب و یک مطالبه از شرکت نفت ایرانول

ابهاماتی در تصمیمات مجمع عمومی بیمه دانا

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار