بازار بورس تهران در هفته جاری چگونه است؟

در اصلاح شاخص بورس دو اتفاق افتاد اول اینکه سهمهای بی بنیاد به شدت ریزش پیدا کردند و دوم سهمهای دولتی بودند که قصد داشتند در محدوده مناسب شاخص به کف سازی بپردازند بنابراین شروع به درجا زدن کردند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، این روزها بازار سرمایه محل داغ صحبتهای افرادیست که با ورود به این بازار قصد دارند تا تغییراتی را در وضعیت سرمایه خود ایجاد کنند. بازار بورس تهران در روزهای اخیر روند پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته به طوریکه می توان گفت برخی از ادامه مسیر خسته شده و از این بازار بیرون رفتند. واقعیت اینجاست که ما برای دستیابی به تحلیل درست از بازار نیاز به شناسایی نقاط عطف و همینطور شکستها و بررسی آن براساس روندهای گذشته داریم. در شرایطی که بازار با اما و اگر زیادی روبروست بهتر است برای تحلیل آن از شاخص هم وزن شروع کنیم. زیرا در شاخص هم وزن قدرت خریداران واقعی بازار یعنی مردم عیان می شود و می توان براساس آن به نتایج درستی رسید. اصلاح شاخص بورس تقریبا تمام شده و برای آن دیگر باید روزشماری کرد.

در اصلاح شاخص بورس دو اتفاق افتاد اول اینکه سهمهای بی بنیاد به شدت ریزش پیدا کردند و دوم سهمهای دولتی بودند که قصد داشتند در محدوده مناسب شاخص به کف سازی بپردازند بنابراین شروع به درجا زدن کردند. با بررسی شاخص هم وزتن مشخص می شود که از سال ۹۵ هروقت شاخص هم وزن دست به اصلاح زده هربار اصلاحش کوچکتر شده و کف های رو به بالا را ایجاد کرده است.

اما با بررسی روند شاخص کل به این نتیجه می رسیم که الگوهای آن در نمودار کمی عجیب شده و هنوز می توان انتظار ریزش برخی از سهمهای بزرگ را داشت اما در هفته پیش رو میتوان بازار متعادلی را پیش بینی کرد و خصوصا سهم های کوچک در این هفته می توانند به سمت بالا حرکت کنند. بررسی سایر روندهای موجود نیز حکایت از اشتیاق بازار به سمت مقاومتهای جدید دارد که در این بازه زمانی میتوان امیدوار بود که بازار با عرضه خوب حقوقی ها و خرید حقیقی ها به سمت اهداف مورد نظر حرکت کند.

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار