تسهیلات اعطایی بیمه ایران به کارمندان معادل ۳۴ درصد زیان انباشته ۸۹ هزار میلیارد ریالی + سند

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]گزارشات مالی بیمه ایران منتهی به پایان سال قبل تردیدها را در خصوص مدیریت راهبردی تنها شرکت دولتی صنعت بیمه افزایش داد. مطابق با صورت و...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]گزارشات مالی بیمه ایران منتهی به پایان سال قبل تردیدها را در خصوص مدیریت راهبردی تنها شرکت دولتی صنعت بیمه افزایش داد. مطابق با صورت وضعیت مالی سال ۱۴۰۰ این شرکت با زیان انباشته قابل توجه بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال به کارمندانش تسهیلات پرداخت کرده است. [/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز، با درز صورتهای مالی بیمه ایران منتهی به پایان سال قبل مشخص می شود که زیان انباشته این شرکت دولتی به ۸۹ هزار و ۳۱۲ هزار میلیارد ریال رسیده اما در عین حال بیمه ایران با دست و دلبازی بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال به کارمندانش تسهیلات پرداخت کرده که این رقم معادل ۳۴ درصد کل زیان انباشته آن را تشکیل می دهد.

بیمه ایران که در حال حاضر گرانترین بیمه نامه شخص ثالث کشور را صادر می کند در حالی در پایان سال قبل زیان ۸۹ هزار میلیاردی را رقم زده که سهم ۳۱ درصدی از بازار را در اختیار دارد.

رشد ۴۶ درصدی ذخیره خسارات معوق

 

از دیگر مواردی که در صورتهای مالی سال ۱۴۰۰ بیمه ایران قابل توجه می نماید رشد ۴۶ درصدی ذخیره خسارات معوق است که با توجه به نوع محاسبه این ردیف در فهرست گزارشات شرکتهای بیمه ای این سؤال ایجاد می شود که روند فزاینده این مقدار در شرکت بیمه ایران چه پیامی دارد؟

اما در پایان باید از مدیریت بیمه ایران پرسید که خلق چنین زیانی با توجه به گستره بیمه ایران در مقابل موضاعاتی که به آن اشاره شد ناشی از کدام شقه مدیریت بحران است که آثار احتمالی آن در گزارشات بیمه ایران ملاحظه نمی شود؟

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار