صدور گرانترین بیمه نامه شخص ثالث در تنها بیمه دولتی کشور

به گزارش اختصاصی رصد روز، آخرین صورت وضعیت مالی منتشر شده بیمه ایران حاکی از زیان ۷۶ هزار میلیارد ریالی آن دارد و مطابق با آخرین اطلاعات در سالنامه بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۰ این شرکت بیمه ای سهم ۳۰.۹ درصدی از بازار بیمه را به خود اختصاصی داد...

به گزارش اختصاصی رصد روز، آخرین صورت وضعیت مالی منتشر شده بیمه ایران حاکی از زیان ۷۶ هزار میلیارد ریالی آن دارد و مطابق با آخرین اطلاعات در سالنامه بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۰ این شرکت بیمه ای سهم ۳۰.۹ درصدی از بازار بیمه را به خود اختصاصی داده است نکته عجیب اینجاست که با وجود سهم قابل توجه از بازار و صدور گرانترین بیمه نامه شخص ثالث که پرکاربردترین بیمه در کشور حتی قبل از بیمه های در مانیست، این شرکت بیمه ای با زیان انباشته دست و پنجه نرم می کند.

هرچند که برخی ضوابط و مقررات سبب می شود تا تعرفه صدور بیمه نامه های شخص ثالث در بیمه ایران گرانتر از سایر شرکتهای بیمه ای باشد اما باید پرسید با اینهمه چرا روی کاغذ شرایط برای این شرکت دولتی مساعد نشان نمی دهد.

استعلام قیمت بیمه نامه شخص ثالث از نمایندگی شرکتهای بیمه ای و واحد صدور آنها نشان میدهد که بیمه ایران گرانترین بیمه نامه شخص ثالث را در کشور صادر می کند.

مبنای این استعلام، تعرفه بیمه نامه شخص ثالث برای خودروی کوئیک دنده ای مدل ۱۴۰۰ با ۵ درصد تخفیف و سقف خسارت ۲۰ میلیون تومان بود که نتایج در نمایندگی های مختلف از جمله واحد صدور بیمه نامه شخص ثالث در بیمه ایران حکایت از آن دارد که این بیمه دولتی گرانتر تعرفه می کند.

به عنوان مثال این تعرفه در بیمه پارسیان ۳ میلیون و ۵۲۲ ، کارآفرین ، سامان و معلم ۳ میلیون و ۸۱۳ ، البرز ۳ میلیون و ۶۴۸ و آسیا ۳ میلیون و ۷۸۲ هزار تومان اما در بیمه ایران قیمت صدور چنین بیمه نامه ای ۳ میلیون و ۸۳۰ تا ۸۴۰ هزار تومان بود. در سایر شرکتهای بیمه نیز تعرفه ها بین ۳ میلیون و ۶۴۰ تا ۳ میلیون ۷۶۰ اعلام شد.

شاید در نگاه اول بین تعرفه بیمه ایران و سایر شرکتهای بیمه ای تفاوت بزرگی وجود نداشته باشد اما با در نظر گرفتن سهم این بیمه از بازار به عدد بزرگی میرسیم و همچنان این سؤال مطرح است که با این وجود چرا زیان؟

تعرفه این شرکت بیمه ای در اپلیکیشن های فروش بیمه به همراه چند شرکت بیمه دیگر نیز بیش از سایر شرکتهاست.

به عنوان مثال تعرفه بیمه نامه شخص ثالث بیمه ایران با مبنایی که گفته شد در برنامه بیمیتو و بیمه دات کام به همراه بیمه های ملت و کارآفرین، سامان، دی و دانا ۳ میلیون و ۶۱۳ هزار تومان نشان میدهد و تنها در برنامه بیمه بازار نرخ تعرفه این شرکت بیمه ای پایین ترست.

در این خصوص بهترست تا کاربران و مخاطبان راجع به کیفیت خدمات در این شرکت بیمه ای و مقایسه آن با سایر شرکتها اظهار نظر کنند تا مشخص شود چه وجه تمایزی بین بیمه ایران و سایر شرکتهای بیمه ای وجود دارد که چنین تفاوتی در تعرفه آن دیده می شود؟

تعرفه بیمه ایران در بیمه دات کام

تعرفه بیمه ایران در بیمه دات کام

تعرفه بیمه ایران در بیمیتو

تعرفه بیمه ایران در بیمیتو

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط