تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی توسط اتحادیه‌های تعاونی

نماینده اتاق تعاون ایران در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور از تفویض تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای و شناورهای مسافری به اتحادیه‌های تعاونی و کانون‌ها خبر داد.

به گزارش رصد روز، محمد رجائیه، نماینده اتاق تعاون ایران در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بیان داشت: پیش از این تعیین نرخ کرایه‌ها در حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای و بلیت شناورهای مسافری در ستاد تنظیم بازار و از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده تعیین می‌شد که بنا به مصوبات هیات دولت به شورای عالی هماهنگی ترابری کشور واگذار شد و این شورا نیز این مهم را به اتحادیه‌های تعاونی و کانون‌ها تفویض کرد.

رجائیه ادامه داد: این تعیین نرخ در حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای براساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و بنا بر نرخ تورم سالانه بانک مرکزی و تورم حمل‌ونقل توسط اتحادیه‌های تعاونی و کانون‌های مربوطه انجام خواهد شد.

وی در مورد تعیین نرخ بلیت شناورهای مسافری اظهار داشت: براساس مصوبات این شورا تعیین نرخ بلیت شناورهای مسافری نیز براساس تورم سالانه بانک مرکزی و نرخ تورم حمل‌ونقل دریایی و برمبنای دستورالعمل سازمان بنادر و دریانوردی انجام خواهد شد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار