ثبت جریمه ۱ میلیون تومانی در زمان خروج خودروهای غیر بومی از مازندران

سرپرست پلیس راه مازندران گفت: تمام خودروهای با پلاک غیربومی هنگام خروج از این استان در پایان این تعطیلات کرونایی مشمول پرداخت جریمه یک میلیونی خواهند شد.

به گزارش رصد روز، سرپرست پلیس راه مازندران گفت: تمام خودروهای با پلاک غیربومی هنگام خروج از این استان در پایان این تعطیلات کرونایی مشمول پرداخت جریمه یک میلیونی خواهند شد.

سرهنگ هادی عبادی اظهار کرد: از صبح روز پنجشنبه تمام خروجی‌های استان مانند ورودی‌ها تحت کنترل قرار گرفته و هر خودرویی که با پلاک غیربومی از استان خارج می‌شود با توجه به حضور غیرقانونی‌اش در مازندران ۱۰ میلیون ریال جریمه خواهد شد.

وی افزود: همکاران ما در پلیس راه و پلیس راهور در تمام مسیرهای درون‌شهری و برون‌شهری نیز این پایش را انجام می‌دهند و اعمال قانون انجام می‌شود. با این حال جریمه خودروها در خروجی‌های استان و هنگام خروج از مازندران قطعا اجرا می‌شود.

سرپرست پلیس راه مازندران تصریح کرد: این جریمه‌ها مشمول همه خودروهای مسافران استان می‌شود که چه پیش از اعمال محدودیت و چه پس از آن وارد استان شدند. یعنی حتی اگر خودرویی پیش از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد که اعمال ممنوعیت تردد بین استانی آغاز شد وارد مازندران شده باشد نیز هنگام خروج جریمه خواهد شد.

عبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در نقطه مقابل گیت‌های ایجاد شده در ورودی‌های استان، گیت خروجی نیز ایجاد شده و همه خودروهایی که قصد خروج از استان دارند در این نقاط باید توقف داشته باشند تا بررسی پلاک انجام شود و جریمه نیز بدون چون و چرا اعمال خواهد شد. همچنین اجازه عبور خودروهای بومی مازندران از استان نیز داده نمی‌شود و در صورت خروج به هر شکلی با دوربین‌های محدوده استان تهران جریمه خواهند شد.

سرپرست پلیس راه مازندران با بیان این که حجم ترددها نسبت به تاسوعا و عاشورای سال قبل حدود ۴۵ درصد کاهش یافت، خاطرنشان کرد: اعمال قانون در ورودی‌های استان نیز همچنان توسط همکاران ما انجام می‌شود و تا پایان زمان اعلام شده ادامه دارد.

وی درباره تعداد خودروهای جریمه شده در ورودی‌های مازندران اظهار کرد: از ظهر روز یکشنبه ۲۴ مرداد تا ظهر امروز (جمعه)۶ هزار و ۵۶۶ خودرو علاوه بر این که برگشت داده شدند به دلیل مقاومت در بازگشت و تمرد از قانون مشمول جریمه ۱۰ میلیون ریالی نیز شدند. در این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۴۱۰ دستگاه خودرو نیز از دستور مأموران راهور و نیروی انتظامی تمکین کردند و بدون جریمه شدن به مبدأ سفر خود بازگشتند.

سرپرست پلیس راه مازندران از افزایش تقریبی حجم ترافیک در محورهای خروجی مازندران با توجه به نزدیک بودن پایان تعطیلات خبر داد و گفت: افزایش حجم ترافیک در حال حاضر چشمگیر نیست. اما با توجه به این که به پایان تعطیلات ۶ روزه نزدیک شدیم، از صبح امروز مقداری بر تعداد خودروهایی که از مازندران خارج می‌شوند افزوده شده است.

عبادی افزود: پیش‌بینی می‌شود که برای فردا که آخرین روز تعطیلات سراسری کرونایی است حدود ۲۰ درصد افزایش ترافیک در محورهای خروجی مازندران داشته باشیم.

تعطیلات سراسری ۶ روزه کرونایی که از روز دوشنبه ۲۵ مرداد آغاز شده بود روز ۳۰ مرداد به پایان می‌رسد. ده‌ها هزار مسافر به ویژه از تهران بلافاصله پس از اعلام تعطیلی ۶ روزه سراسری در روز شنبه ۲۳ مرداد و با توجه به اعلام ممنوعیت ترددهای بین استانی از ساعت ۱۲ روز کشنبه ۲۴ مرداد تا پیش از آغاز ممنوعیت‌های تردد خود را به مازندران رساندند و تعطیلات را در این استان گذراندند.

بسیاری از مسافران نیز با استفاده از روش‌های مختلف مانند سفر با خودروهای عمومی، تردد از راه‌های کوهستانی، سفر با وانت و پنهان شدن زیر چادر وانت‌ها، انتقال خودروها با یدک‌کش به مازندران و سفر با هواپیما، قطار یا خودروهای عمومی به این استان برای تحویل گرفتن خودرو شخصی در مقصد و روش‌های دیگر وارد این استان شدند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار