جنجال صحبت‌های مولوی عبدالحمید درباره عید فطر+ فیلم

به گزارش رصد روز، یک خبرگزاری در گزارشی به صحبت‌های امروز مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان واکنش نشان داد. این خبرگزاری نوشت: * مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان امروز جمعه یکم اردیبهشت ماه را در ...

به گزارش رصد روز، یک خبرگزاری در گزارشی به صحبت‌های امروز مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان واکنش نشان داد.

این خبرگزاری نوشت:

* مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان امروز جمعه یکم اردیبهشت ماه را در حالی عید اعلام کرد که برخی از علمای برجسته اهل سنت ایران به ویژه امام جمعه اهل سنت چابهار فردا را عید می‌دانند.

* مولوی عبدالحمید اما امروز در خطبه های نماز عید فطر درباره اینکه چرا امروز را عید اعلام کرده است، می‌گوید: ما تابع هیچ کشوری از لحاظ عید نیستیم مسئله فقهی است تا زمانی خودمان رویت نکنیم عید نمی کنیم این را همه می دانند.

* امام جمعه مسجد مکی زاهدان افزود: ما تفاوتی داریم استان ما با کشور متفاوت است، اینجا فرهنگ، نگاه کردن به ماه است بسیاری در همین روز رویت می روند رو سقف ها سفر افطاری را انجا می اندازند، سه نفر از گواهان ما معتقد هستند که رفتن روی سقفی و ماه را دیده اند و به همدیگر نشان داده اند.

* وی گفت: ما افراد حرفه‌ای داریم که در دیدن ماه چنان چشمشان کار می کند که از دوربین ها و تلسکوپ ها بهتر می‌بینند ولی عده ای با وسائل بسیاری هستند که ماه را نگاه می کنند نمی بینند چون نمی‌دانند ماه کجاست.

* وی ادامه داد: اما افراد حرفه ای ما در روستاها و بعضا شهرها در دیدن ماه خیلی مهارت دارند، ماه در استان ما رویت شد در چند جا و به علما گواهی دادند گزارش ۳۰ نفر واصل شد و شهادت آنها بررسی و از علما پرسیده شد زیرا تا یقین حاصل نشده نباید تحت تاثیر هیچ شرایطی قرار بگیریم.

* این در حالیست که بسیاری به این اظهارات مولوی عبدالحمید واکنش نشان داده‌اند و از اظهارات وی انتقاد کردند.

ویدئویی که از سخنان مولوی عبدالحمید درباره عیدفطر را منتشر شده است را ببینید:

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار