دستاوردهای بیمه کوثر در سال ۱۴۰۱ به روایت آمار/ پتانسیل قابل توجه بیمه کوثر برای پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی

بیمه کوثر در شرایطی برای پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در خردادماه آماده می شود که انتشار جدیدترین صورتهای مالی این شرکت بیمه ای حکایت از تغییرات مثبتی دارد که می توان از به عنوان قاب ماندگار بیمه کوثر یاد کرد به گزارش اختصاصی رصد روز، نما...

بیمه کوثر در شرایطی برای پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در خردادماه آماده می شود که انتشار جدیدترین صورتهای مالی این شرکت بیمه ای حکایت از تغییرات مثبتی دارد که می توان از به عنوان قاب ماندگار بیمه کوثر یاد کرد

به گزارش اختصاصی رصد روز، نمایشگاه صنعت بدون شک برای تمام شرکت کننده ها یک زمان طلایی برای شناسایی فرصت های جدید و مشارکت در طرحهای کلان اقتصادیست. حضور شرکت کنندگان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این رویداد بزرگ باعث خواهد شد تا شرکتها با همه توان و ظرفیت خود در آن نقش آفرینی کنند و یقیناً در این میان جدا از برنامه و محصولاتی  که شرکتها به بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران ارائه می دهند توان مالی متر و معیار مناسبی برای ارزیابی آنان خواهد بود. به عبارت دیگر هرچقدر که یک شرکت در ایده پردازی قوی باشد اما وقتی توان مالی لازم را در اختیار نداشته باشد با چالش هایی روبرو خواهد شد.

ظرفیتهای قابل توجه بیمه کوثر در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی

بیمه کوثر از جمله شرکتهاییست که شاهد حضورش در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی که بناست از ۱۶ تا ۱۹ خرداد در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شود خواهیم بود. این شرکت بیمه ای سال ۱۴۰۱ را در شرایطی به پایان رساند که طبق آمارهای ارائه شده میزان صدور بیمه نامه آن در پایان سال قبل ۸۴ هزار و ۵۹ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش ۵۸ درصدی را گزارش می کند. میزان پرداخت خسارت نیز که در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال بود با رشد ۶۱ درصدی در سال ۱۴۰۱ به ۴۹ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال رسید.

یکی از مهمترین دستاوردهای بیمه کوثر در پایان سال قبل رشد ۵۶ درصدی درآمدهای بیمه ای بود.این شرکت بیمه ای در پایان ۱۴۰۱ بیش از ۷۴ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال درآمد بیمه ای محقق کرد که در مقایسه با رقم ۴۷ هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال درآمدهای بیمه سال ۱۴۰۰ شاهد رشد قابل توجه در این شاخص مهم مالی هستیم.

سود عملیاتی بیمه کوثر در شرایطی در پایان اسفند ۱۴۰۱ به ۱۸ هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال رسید که در سال ۱۴۰۰ این رقم ۷ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال بود.جهش ۱۳۲ درصدی در میزان سود عملیاتی نشان از استراتژی قابل قبول بیمه کوثر دارد.

از دیگر رکوردهای بیمه کوثر که توجه منتقدین را به خود جلب کرد رشد ۱۶۹ درصدی سود خالص بود. بیمه کوثر در پایان ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ موفق شد ۱۸ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال سود خالص محقق کند که از این حیث در مقایسه با سال ۱۴۰۰ کارنامه قابل توجهی را از خود بجا گذاشتند.

افزایش ۲۱۲ درصدی سود انباشته بیمه کوثر موجب شد تا این شاخص تعیین کننده در صورتهای مالی به ۱۸ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال برسد و این اتفاق در شرایطی می افتد که سود سهام پرداختنی بیمه کوثر در پایان سال ۱۴۰۱ با رشد ۷ هزار و ۳۶۹ درصدی به ۳ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال رسید.

به نظر می رسد که جدا از همه برنامه هایی که مدیران بیمه کوثر برای حضور در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی دارند خلق چنین نتایجی می تواند برای هر منتقدی جذاب باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط