دو نمایشگاه با چند ویژگی در یک رویداد اتفاقی مهم برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور

کیش اینوکس ، رویدادی که در سال‌های اخیر به یک اتفاق خیلی مهم و قابل توجه در اقتصاد کشور و معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. امسال نیز همانند سال‌‌های گذشته چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین‌...

به گزارش رصد روز، کیش اینوکس ، رویدادی که در سال‌های اخیر به یک اتفاق خیلی مهم و قابل توجه در اقتصاد کشور و معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. امسال نیز همانند سال‌‌های گذشته چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی تحت عنوان رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲ قرار است اواخر ماه آینده در این جزیره ایرانی برگزار گردد.

نهمین رویداد کیش اینوکس به میزبانی شرکت بهاران تدبیرکیش، اواخر مهرماه سال جاری با حضور سازمان بورس و اوراق بهادار، ارکان و شرکت‌های بازار سرمایه و بیش از ۲۰۰ بنگاه اقتصادی، با برگزاری بیش از ۲۰ همایش و نشست در حوزه‌های مالی و اقتصادی، در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

ویژگی‌های برگزاری رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲

همزمان با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور، نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی در رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. رویکردها و محورهای این رویداد برگرفته از مسائل روز اقتصادی کشور شامل الگوهای نوین مالی از بازار پول و سرمایه، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانکداری بین المللی، دیپلماسی اقتصادی توسعه تجارت با کشورهای منطقه، اقتصاد الکترونیک و تاسیس بورس بین الملل، اقتصاد مسکن، آینده پژوهی و چند محور دیگر است.

اهداف اقتصادی که شرکت کنندگان در نمایشگاه آن را دنبال می‌کنند با تمرکز بر بازاریابی، معرفی و همکاری های اقتصادی که از دستاوردهای مهم برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌باشد، بنیان گذاشته شده و فرصتی مغتنم برای ارائه راهکارها و رهیافت‌های جدید در تبادلات آماری و تجربیات تولیدی است.

نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۲، یکی از عمده‌ترین محل‌ها برای معرفی آخرین دستاوردهای شرکت‌ها و محلی برای برگزاری جلسات رودررو و عقد قراردادهای اقتصادی و رشد و توسعه بازار کسب وکارها است.

زمینه فرهنگی و اجتماعی برگزاری چنین نمایشگاهی را شاید بتوان از مهم‌ترین دستاوردها در کنار مزیت های اقتصادی آن عنوان نمود چرا که گستره مناسبات در تبادل تجربیات فرصتی برای گسترش ظرفیت‌های اجتماعی و انتقال فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه می‌باشد که ماحصل آنها اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری در جوانان است.

این رویداد اقتصادی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری با محوریت تقویت سرمایه‌گذاری در اقتصاد مولد، تسهیل توسعه و تجارت، ساماندهی سیاست‌های پولی و مالی کشور، توسعه مناطق آزاد و ویژه و نقش این مناطق در توسعه اقتصادی کشور، مواجهه با ابر چالش‌های زیست محیطی، تقویت شفافیت اقتصادی کشور، تکمیل زنجیره‌های تولید ملی، امنیت سرمایه‌گذاری و رفع موانع، راهکار‌های بهبود فضای کسب وکار، بورس بین‌الملل و بانکداری آف شور، بررسی وضعیت رمز ارز‌ها و تعیین جایگاه آن در اقتصاد کشور، بازسازی و تقویت مناسبات بین‌المللی به ویژه با کشور‌های منطقه، توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش‌بنیان و سایر موضوعات روز اقتصادی کشور برگزار خواهد شد.

اهدافی برای  شرکت‌های دانش بنیان

موضوع اقتصاد دانش بنیان یک ضرورت محسوب می شود. بر همین اساس در کیش اینوکس ۲۰۲۲ به همت سازمان بورس، کوشک (پاویون) فین‌تک ها با محورهایی همچون هوش مصنوعی، فضای ابری، امنیت سایبری، بلاکچین، رمز ارز و … برپا می‌شود. عبور از مرزهای جغرافیایی، مدیریت ریسک ها و کاهش هزینه ها از مهمترین دستاوردهای پرچم داران اقتصاد دانش بنیان (فین‌تک ها) است. با برپایی این کوشک فعالان و علاقه مندان حوزه فین تک، فرصت خواهند داشت تا در فضایی تعاملی به شبکه سازی، معرفی و فرصت آفرینی بپردازند.

در این رویداد، سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه، بانک ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق توسعه ملی، بیمه مرکزی، شورای مناطق آزاد تجاری، اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران، سازمان خصوصی سازی، سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی مشارکت و همکاری دارند.

فرصت کیش اینوکس در آستانه برگزاری جام‌جهانی قطر

برگزاری این نمایشگاه در آستانه جام جهانی قطر، امکانات مناسب جزیره کیش و سهولت تردد اتباع خارجی بدون ویزا و حضور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی در مناطق آزاد گرم جنوبی، دست به دست یکدیگر دادند تا کیش اینوکس دروازه ارتباطی فعالان اقتصادی ایران و جهان باشد.

با توجه به شرایط خاص حاکم بر اقتصاد و بویژه چشم انداز اقتصادی سال ۱۴۰۲، اینوکس ۲۰۲۲ فرصتی مناسب برای هماهنگی پایه های اقتصاد در راستای شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۰، پذیره‌نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس آغاز و چهارشنبه دوم شهریور ماه نماد استقلال با تلاش بی وقفه سازمان خصوصی سازی بازگشایی شد. بر همین اساس نمایندگان این دو باشگاه میهمان کیش اینوکس هستند تا در حاشیه این رویداد بزرگ مالی با سهامداران و خبرنگاران گفت و گو کنند.

رویداد کیش اینوکس در طول سال‌های برگزاری با برخورداری از حمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و فعالین اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی و همچنین مشارکت کنندگان بین المللی وبا حضور نخبگان اقتصادی کشور به محلی جهت ارائه تصویری کامل از قابلیت ها، ظرفیت ها و شرایط کلان اقتصاد کشور، تقارن و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی داخلی و بین المللی و برگزاری نشست های تخصصی با موضوعات روز اقتصادی در ابعاد کشوری و جهانی تبدیل گردیده است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

شمانیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار