عملکرد ضعیف محصولات کاغذی در بازار سرمایه

نمادهای چکاپا ( گروه صنایع کاغذ پارس ) ، چکارن ( کارتن ایران ) و چکاوه ( صنایع کاغذ سازی ایران ) در این گروه قرار دارند. در این میان چکاپا طی 3 ماه منفی 47 درصد بازدهی داشت.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بررسی بازده شاخص ها و صنایع حکایت از آمار جالبی دارد که می تواند روند یرخی از انتخابها را به چالش بکشد. طبق جدیدترین آمار وسایل ارتباطی بیشترین بازدهی یکساله را رقم زدند و با ۱۸۴۷.۵۵% در صدر بهترین گروههای بورسی قرار گرفتند. البته گروه خودرو هم با ثبت ۶۳۷.۹۳ آمار قابل قبولی را به ثبت رساند هرچند که نوع حصول این نتیجه محل بحث بسیاری از کارشناسان قرار دارد. بررسی بازده شاخص ها و صنایع حکایت از این ماجرا دارد که در یکسال گذشته عیلرغم همه توجهایی که به گروههای مختلف مانند خودرو ، فلزات ، پتروشیمی ها و نفتی ها شد اما گروهی که شاید کمتر کسی به آن فکر می کرد توانست رکورد خوبی را به ثبت برساند. از گروه چند رشته ای ها هم در این آمار نباید غافل شد که در ۶ ماهه بازدهی ۱۳۶ درصدی را از خود بجا گذاشتند و در یکساله گذشته نیز ۵۳۶ درصد بازدهی را به نام خود زدند. اما محصولات کاغذی روایت تأسف باری دارند.

محصولات کاغذی در ۶ ماهه گذشته بازدهی منفی ۴۵ درصدی داشتند و طی یکسال نیز تنها ۵۱ درصد سود را نصیب خریداران خود کردند.

چکارن ضعیفترین نماد محصولات کاغذی 

نمادهای چکاپا ( گروه صنایع کاغذ پارس ) ، چکارن ( کارتن ایران ) و چکاوه ( صنایع کاغذ سازی ایران ) در این گروه قرار دارند. در این میان چکاپا طی ۳ ماه منفی ۴۷ درصد بازدهی داشت. چکارن بدترین نماد این گروه میتواند باشد که طی یکسال نه تنها بازدهی مثبت نداشته بلکه با ثبت منفی ۵.۵۷% همه سهامداران و خریداران خود را نا امید کرد این نماد در ۶ ماهه نیز ۶۲.۴۳ درصد منفی بود. چکاوه دیگر نماد این گروه نیز اگرچه طی ۶ ماه منفی ۶.۲۵ درصد را به ثبت رسانده اما در یکسال رشد ۲۶۵ درصدی را نشان می دهد. در کل محصولات کاغذی جزو گروههایی هستند که که اگرچه حرف و حدیث درباره نوع حرکت آنها زیاد است اما شاید این کارنامه آتش زیر خاکستر باشد و در ادامه با توجه به اینکه نتوانسته اند جزو سهم های پیشرو باشند با انرژی بیشتری حرکت کنند اما در حال حاضر این آمار نا امید کننده است.

 

بیشتر بخوانید:

موضوع عجیب هیئت مدیره مؤسسه اعتباری ملل + سند

بانک صنعت و معدن ۹۵ درصد دارائیهایش بدهی دارد

با زیان انباشته ایران خودرو می شود ۵۹ هزار و ۷۵۰ شغل ایجاد کرد

موضوع دریافت ۸۹۴ هزار و ۴۴۲ یورو ارز دولتی توسط بیمه سامان چیست؟

افزایش ۳۸۲ درصدی درآمد کارمزد معاملات بورس و فرابورس طی ۶ ماه + سند

 

مطالب مرتبط