نتایج عجیب مقایسه زیان انباشته ایران خودرو با بودجه استانهای کشور در سال ۱۴۰۱/ منتقدان صنعت خودرو این گزارش را بخوانند

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]در حالی که اوضاع مدیریتی در ایران خودرو به واسطه اتفاقاتی مانند دستگیری رئیس دفتر مدیرعامل این گروه خودرویی و انتشار فیش حقوق نجومی اع...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]در حالی که اوضاع مدیریتی در ایران خودرو به واسطه اتفاقاتی مانند دستگیری رئیس دفتر مدیرعامل این گروه خودرویی و انتشار فیش حقوق نجومی اعضای هیئت مدیره یکی از شرکتهای گرید چندم مطلوب نشان نمی دهد بررسی وضعیت زیان انباشته ایران خودرو و مقایسه آن با بودجه استانهای کشور می تواند برای منتقدان صنعت خودرو جذاب باشد. [/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در بودجه سال ۱۴۰۱ برای ۳۱ استان کشور ۹۹۰ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال به طور مستقیم در نظر گرفته شد. با در نظر گرفتن زیان انباشته ۴۱۰ هزار میلیارد ریالی آبی پوشان جاده مخصوص مشخص می شود که این مقدار معادل ۴۱ درصد بودجه کل استانهای کشور است.

زیان انباشته ایران خودرو بیش از بودجه ۱۹ استان کشور

 

بررسیها مشخص می کند زیان انباشته ایران خودرو ابعاد وسیع تری دارد به طوریکه با در نظر گرفتن بودجه ۱۹ استان کشور مانند قم، سمنان، قزوین، البرز، چهارمحال و بختیاری، زنجان، یزد، مرکزی، همدان، خراسان شمالی، ایلام، خراسان جنوبی، اردبیل ، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گلستان، کرمانشاه، کردستان و هرمزگان زیان انباشته این گروه خودروسازی بیش از مجموع بودجه این استانهاست. گفتنی است بودجه این ۱۹ استان در مجموع ۴۰۹ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال بوده که نسبت به زیان انباشته ایران خودرو ۶۹۵ میلیارد ریال کمتر نشان میدهد.

زیان ایران خودرو ۳۹۱ درصد بیش از پربودجه ترین استان کشور

 

عمق فاجعه زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که رقم زیان انباشته ایران خودرو را با پربودجه ترین استان کشور یعنی خوزستان در سال ۱۴۰۱ مقایسه می کنیم. سهم این استان جنوبی کشورمان در بودجه سال ۱۴۰۱ استانهای کشور ۸۳ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال است به عبارت دیگر باید گفت زیان انباشته ایران خودرو ۳۹۱ درصد از بودجه استان خوزستان که بیشترین بودجه استانهای کشور را در اختیار دارد بیشتر بوده که از آن می توان به عنوان دستاورد انحصار یاد کرد.

۸۷۲ درصد بیش از بودجه پایتخت

 

پایتخت کشور نیز در در سبد بودجه ای کشور سهم ۴۲ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریالی دارد که از این حیث در جایگاه هفتم استانهای کشور قرار دارد که با یه حساب سرانگشتی مشخص می شود زیان انباشته یاران خطیبی ۸۷۲ درصد بیش از بودجه پایتخت است.

زور ۷ استان پربودجه کشور هم به زیان انباشته ایران خودرو نرسید

 

دیگر بررسیها حکایت از آن دارد که بودجه ۷ استان خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان ، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و تهران که به ترتیب بیشترین بودجه استانهای کشور را در اختیارد دارند و مجموع آن به ۳۹۸ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال می رسد نیز به زیان انباشته ایران خودرو در سال ۱۴۰۰ نمی رسد.

ارقام به میلیون ریال است

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار