نکات عجیب هزینه تبلیغات نجومی ایران خودرو / منتقدین صنعت خودرو بخوانند

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]بزرگترین گروه خودروسازی کشور در پایان سال قبل زیان انباشته ۴۲۹ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریالی را رقم زد در این بین هزینه تبلیغات نجومی ایران...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]بزرگترین گروه خودروسازی کشور در پایان سال قبل زیان انباشته ۴۲۹ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریالی را رقم زد در این بین هزینه تبلیغات نجومی ایران خودرو با برخی داده ها حکایت عجیبی را روایت می کند.هزینه تبلیغات در همه دنیا به واسطه نتیجه ای که از آن حاصل می شود تغییر می کند. اما وقتی حجم تبلیغات نجومی در یک شرکت نتیجه ای که باید را ایجاد نمی کند ثمره ادامه دادن آن چیست؟ [/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بزرگترین شرکت تولید کننده خودرو در کشور همچنان با سوءمدیریت در مسیر خلق زیان حرکت می کند و جزئیات پرداختن به این مسئله آنقدر زیاد است که طی چند گزارش مفصل می توان در مورد آن صحبت کرد. افزایش ۴۴ درصدی زیان انباشته آبی پوشان جاده مخصوص سؤالات زیادی را طرح می نماید اما چیزی که در گزارش قصد داریم به آن بپردازیم جزئیات تبلیغات نجومی ایران خودرو است که در کنار رقم زیان انباشته این شرکت ابهامات فراوانی را خلق می کند.

تبیلغات نجومی ایران خودرو بیش از سود خالص ۱۱ شرکت زیرمجموعه

 

این شرکت خودرویی در سال قبل ۵۹۵ میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریال برای تبلیغات هزینه کرد. بررسی ها نشان می دهد که بیش از سود خالص  ۱۱ شرکت زیرمجموعه ایران خودرو است.

مطابق اطلاعات منتشرشده در سایت کدال سودخالص این شرکت ها در پایان سال ۱۴۰۰ بدین شرح است؛

نام شرکت

سود خالص(میلیون ریال)

پاسادانا

۲۴.۲۴۲
تجارت الکترونیک ایران خودرو

۵۸.۹۸۰

آزمایش و تحقیقات قطعات و مجوعه های خودرو

۸.۸۲۹
فناوری اطلاعات و ارتباطات گسترش

۳.۸۹۳

مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو قشک

۳۴.۰۴۱
تولید خودرو و صنعت خزر

۳۷.۴۸۳

سمند ریل

۲۱۹.۳۹۵
سازه و ساختمان ایرانیان

۹.۹۲۸

سمند ترابر ایران

۱۲۹.۲۴۷
ایران خودرو فارس

۱۵.۷۷۸

ایپکو

۱۲.۱۹۲

جمع کل

۵۵۴.۰۰۸

 

هزینه تبلیغات نجومی ایران خودرو معادل حقوق ۱۳ هزار و ۲۳۵ کارگر در سال قبل

رقم تبلیغات ایران خودرو نشان می دهد که  میانگین این هزینه در هرماه از سال قبل معادل ۴ میلیارد و ۹۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده نتیجه عجیب تری که از آن حاصل می شود این است که با در نظر گرفتن حداقل حقوق و دستمزد در سال قبل این رقم معادل حقوق ۱ هزار و ۱۰۲ کارگر در هرماه از سال قبل است که در سال معادل ۱۳ هزار و ۲۳۵ حقوق کارگری نشان می دهد.

از زیان به سود حداقل دو شرکت زیرمجموعه با رقم تبلیغات

 

اگر زیان انباشته برخی شرکتهای زیر مجموعه ایران خودرو مانند تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو و ایران خودرو خودرو خراسان که در سال قبل به ترتیب ۱۰۶ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال و ۴۵۰ میلیون ریال زیان انباشته داشتند در نظر گرفته شود این رقم می توانست این شرکتها را از زیان انباشته درآورده و به سود برساند.

تبلیغات نجومی ایران خودرو

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار