هزینه چندصد میلیاردی شرکت فولاد خوزستان در تبلیغات به بهانه تیم داری/ سؤالاتی که پاسخ داده نشد

بررسی ها نشان می دهد که شرکت فولاد خوزستان در پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۵۱ میلیارد تومان هزینه تبلیغات و آگهی داشته که عمده این مبلغ مربوط به افزایش قرارداد تبلیغاتی این شرکت با باشگاه فولاد خوزستان بیان شده به گزارش اختصاصی رصد روز، تیم داری ...

بررسی ها نشان می دهد که شرکت فولاد خوزستان در پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۵۱ میلیارد تومان هزینه تبلیغات و آگهی داشته که عمده این مبلغ مربوط به افزایش قرارداد تبلیغاتی این شرکت با باشگاه فولاد خوزستان بیان شده

به گزارش اختصاصی رصد روز، تیم داری برخی از شرکت ها و واحدهای تولیدی در لیگ برتر فوتبال کشور اگرچه موضوع عجیبی نیست اما برخی از هزینه های گزاف به چنین بهانه ای جای بحث و بررسی دارد. این موضوع زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که امکان مقایسه هزینه تبلیغاتی این شرکتهای با سایر واحدهای تولیدی که در لیگ برتر فوتبال مشغول فعالیت هستند فراهم است.

شرکت فولاد خوزستان از جمله واحدهای تولیدیست که جدا از فعالیت در عرصه صنعت سالهاست که با تیم فولاد خوزستان در لیگ برتر فعالیت می کند. این واحد تولیدی در پایان سال قبل بیش از ۲۵۱ میلیارد تومان هزینه آگهی و تبلیغات داشته که نسبت به مدت شمابه سال ۹۹ رشد ۱۰۳ درصدی را نشان میدهد.

هزینه تبلیغات فولاد خوزستان

در صورتهای مالی فولاد خوزستان در این باره توضیح داده شده که علت افزایش هزینه آگهی و تبلیغات عمدتاً مربوط به افزایش مبلغ قرارداد این شرکت با باشگاه فولاد خوزستان است که این توضیح چند سؤال را به ذهن متبادر و ابهاماتی را نیز خلق می کند.

اگر بناست که شرکت فولاد خوزستان همه هزینه های تیم داری باشگاه فولاد خوزستان را پرداخت نماید پس درآمدزایی تیم فولاد خوزستان در لیگ کشور چه معنا و مفهومی دارد؟

با توجه به اشتغال برخی تیم های واحدهای صنعتی در لیگ برتر مانند پیکان از ایران خودرو، سایپا، سپاهان و ذوب آهن که هزینه آگهی و تبلیغات شرکتهایشان در دسترس قرار دارد این سؤال مطرح می شود که چرا باید هزینه آگهی و تبلیغات تیم فولاد خوزستان به طرز باورن کردنی از سایر تیم های نامبرده بیشتر باشد؟

در این گزارش همچنین مشخص نشده سهم رسانه ها از چنین مبلغ قابل توجهی چقدر است و سؤال آخر اینکه با توجه به وضعیت نماد فخوز در بازار سرمایه آیا سهامداران قائل به چنین هزینه هایی برای تیم داری هستند یا خیر؟

لازم به توضیح است که ارزش بازار فولاد خوزستان در پایان سال ۹۹ رقم ۷۸۰ هزار میلیارد ریال را نشان میدهد که این رقم در پایان سال ۱۴۰۰ با کاهش بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریالی به ۶۴۵ هزار میلیارد ریال رسید و این رقم نیز در پایان معاملات روز شنبه ۸ مهر ۱۴۰۱ به ۴۲۷ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال کاهش یافت. به عبارت دیگر ارزش کنونی بازار فولاد خوزستان معادل ۵۵ درصد ارزش این شرکت در پایان سال ۹۹ است و در خوشبینانه ترین حالت همین مقدار از سرمایه سهامداران نیز از دست رفته خواهد بود.

 

با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از سهام این شرکت در اختیار سهامداران حقیقی قرار دارد باید این سؤال را نیز مطرح کرد که منطق چنین هزینه ای با توجه به شرایطی که از ارزش بازار فولاد خوزستان گفته شد برای تیم داری چیست؟

گفتنیست خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رصد روز در این باره سؤالاتی را برای روابط عمومی این شرکت ارسال کرد که هنوز پاسخی دریافت نشده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط