پیشگامی فولاد مبارکه در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری اصفهان

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین افتتاح هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی که ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه در هتل عباسی اصفهان و با حضور فعالان عرصه فناوری و نوآوری برگزار شد، گفت: اصفهان با داشتن حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان رتبه دوم کشور ...

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین افتتاح هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی که ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه در هتل عباسی اصفهان و با حضور فعالان عرصه فناوری و نوآوری برگزار شد، گفت: اصفهان با داشتن حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان در این زمینه نقش مهمی داشته است. در زمینه حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری، شرکت فولاد مبارکه پیشگام است و صنایع گاز و پتروشیمی نیز به این عرصه وارد خواهند شد.

به گزارش رصد روز، به نقل از خبرنگار فولاد، استاندار اصفهان اظهار کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان در این زمینه نقش مهمی دارد و باعث جهت دادن به ایده‌های کارآفرینان و فن‌آفرینان شده که به همین دلیل، زیست‌بوم خوبی در این عرصه فراهم شده است.

وی افزود: در این شهرک حدود ۹ هزار نفر از نخبگان استان شاغل شده‌اند که به خاطر ظرفیت‌های علمی ایجادشده و وجود فارغ‌التحصیلان، می‌تواند اشتغال بیشتری را در پی داشته باشد. اقتصاد آینده استان بر محور موضوعات دانش‌بنیان و گردشگری است و همه جهت‌گیری‌ها در استان با وزن دادن به این دو مؤلفه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به آینده‌ای بهتر، شهرک علمی و تحقیقاتی کمک‌های خوبی به استان کرده است. از سوی دیگر، فعالیت‌هایی در زمینه مدیریت شهری برای پیاده‌سازی فناوری و نوآوری انجام شده و در زمینه‌های دیگری نظیر صنایع خلاق نیز بسترسازی‌هایی در حال انجام است.

مرتضوی تصریح کرد: مدیریت ارشد استان در دولت سیزدهم با درک اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان، تلاش کرده مجموعه‌ها را مدیریت، راهبری و حمایت کند که با کمیته‌های قرارگاه دانش‌بنیان می‌توانیم از مشکلات دانش‌بنیان گره‌گشایی کنیم.

وی تأکید کرد: در جلسات متعددی با مجموعه‌های اقتصادی استان، مذاکراتی صورت گرفته تا به ایجاد ظرفیت‌هایی برای تأمین و توسعه فناوری کمک کنند. در زمینه حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری، شرکت فولاد مبارکه پیشگام است و صنایع گاز و پتروشیمی نیز به این عرصه وارد خواهند شد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جشنواره شیخ بهایی تصریح کرد:
گسترش اقتصاد دانش‌بنیان در کشور با حمایت شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکه
قاسم مصلحی، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در آیین افتتاح هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: خدا را شکر می‌کنیم که اقتصاد دانش‌بنیان با حمایت شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکه، امروز در سطح استان و کشور گسترش یافته است. در این شهرک، ۸۹۰۰ شاغل وجود دارد که ۵۵۰ نفر از این عزیزان تحصیلات دکترا دارند. علاوه بر این، شهرک بودجه ناچیزی دارد؛ ولی علی‌رغم محدودیت‌های موجود، دستاوردهای خوبی را در آن شاهد هستیم.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بیان کرد: حدود ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک در حال فعالیت هستند و بازگو کردن این موضوع انسان را به وجد می‌آورد. دستاوردهایی که امروز در شهرک تحقیقاتی می‌بینیم حاصل پژوهش و تلاش دانشجویان، اساتید دانشگاه و شرکت‌های فناور برای تجاری‌سازی فناوری‌های جدید است.

وی افزود: این عزیزان عاشق کار خود هستند. البته گاهی با شکست روبه‌رو می‌شوند؛ اما نکته این است که برخی از دانشجویان، اساتید و… حتی جرئت ورود به این عرصه را ندارند که این رویکرد شرکت‌های فناور را ارزشمند می‌کند. در کنار فعالیت شرکت‌ها، صنایع و شرکت‌های بزرگ نقش مهمی در سرعت بخشیدن به فعالیت‌ دانش‌بنیان‌ها دارند. خدا را شکر می‌کنیم که اقتصاد دانش‌بنیان با حمایت شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکه امروز در سطح استان و کشور گسترش یافته است و اگر می‌خواهیم انفجار اشتغال‌زایی را شاهد باشیم باید به این عرصه بها دهیم.

مصلحی خاطرنشان کرد: باید فعالیت دانش‌بنیان را در همه کشور توسعه دهیم تا اصفهان به قطب فناوری و نوآوری کشور تبدیل شود و هرکس به فعالیت در این حوزه علاقه دارد استان ما را برای فعالیت انتخاب کند. استان اصفهان در زمینه‌های دانش‌بنیان و گردشگری، از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است که این موضوع باید حتماً مورد توجه قرار گیرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط